قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۰/۲۳

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲ ۱۰ ۲۳
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹۹ درصد افزایش به ۲۰۴۹ دلار و ۶ سنت رسید.
کد خبر : ۱۵۹۲۷۲

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. تشدید درگیری در خاورمیانه خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است. از طرف دیگر کاهش تورم قیمت تولید کننده در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را بالا برده است.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹۹ افزایش به ۲۰۴۹ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۱.۶۰ درصدی به ۲۰۵۱ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.


آمریکا و انگلیس به تلافی حمله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ، مواضع نظامی این کشور را بمباران کردند. ایران این حمله‌ها را محکوم کرده و نسبت به افزایش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه هشدار داده است.

افزایش مخاطرات ژئوپلیتیک d قیمت طلا را بالا برده است. در همین حین، بانک مرکزی آمریکا هم آماده آسان کردن سیاست‌های پولی خود می‌شود.


شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا که در روز گذشته منتشر شد، کاهش قابل توجهی در ماه دسامبر داشته که می‌تواند هزینه کالا‌هایی مانند سوخت و مواد غذایی را پایین بیاورد. اما اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده در این کشور بیش از حد انتظار در دسامبر افزایش داشته است.


تاجران حالا ۸۰ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه مارس کاهش یابد.


قیمت طلا معمولاً در زمان بی‌ثباتی‌های اقتصادی افزایش پیدا می‌کند، چون تمایل به خرید آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن بالا می‌رود. از طرف دیگر پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل به خرید آن را افزایش می‌دهد.


قیمت نقره امروز با ۲.۷۵ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۳۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۸۱ درصد کاهش ۹۱۱ دلار و ۶۴ سنت به فروش می‌رسد.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر