19 بهمن 1402 - 11:00
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

خبری از تلاطم شدید سال‌های گذشته نیست/ ثبات، در سایه دیپلماسی ارزی بانک مرکزی

خبری از تلاطم شدید سال‌های گذشته نیست  ثبات، در سایه دیپلماسی ارزی بانک مرکزی
عضو کمیسیون برنامه بودجه گفت: در ۹ ماهه امسال شاهد ثبات نسبی در قیمت ارز بودیم که نتیجه دیپلماسی فعال ارزی بانک مرکزی است.
کد خبر : ۱۵۹۳۳۵

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: امسال شاهد ثبات نسبی در قیمت ارز در کشور بودیم که این ثبات در نتیجه دیپلماسی فعال ارزی محقق شده است. هرچند در هفته‌های گذشته بازار با نوساناتی همراه شد اما موقتی بود چرا که دلایل غیراقتصادی و صرفا سیاسی باعث ایجاد تحولات بود.

 

وی افزود: در سایه دیپلماسی فعال ارزی بانک مرکزی شاهد آزادسازی بخش قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه شده در کشور‌های مختلف بودیم که این اقدام باعث افزایش عرضه ارز در بازار داخلی و در نتیجه ایجاد ثبات در قیمت‌ها در این حوزه شد.


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: علاوه بر این محدودیت شدید در بازار‌های غیر رسمی و فرعی اقدام مهم دیگری در شفافیت بازار ارز و در نتیجه ایجاد ثبات در قیمت ارز در کشور بود.


میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: محدود شدن بازار‌های غیر رسمی و الزام افتتاح حساب ارزی برای خرید ارز با کارت ملی اقدامات مهمی در مسیر ایجاد شفافیت در بازار ارز و جلوگیری از نوسان‌های ساختگی در این بازار بود که به ایجاد ثبات بسیار کمک کرد.


وی افزود: امروز دیگر خبری از تلاطم‌ شدید سال‌های گذشته در بازار ارز نیست و اگر تنش ارزی هم در کشور ایجاد می‌شود، بسیار محدود و موقت است و پس از چند روز بازار دوباره شرایط عادی خود را پیدا می‌کند.


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: بدیهی است ثبات قیمت ارز بر سایر بازار‌ها تاثیر می‌گذارد و ما امروز شاهد ثبات نسبی در بازار‌های مختلف کالا‌های عرضه شده هستیم که این ثبات قیمت در نتیجه ثبات نرخ ارز ایجاد شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر