25 دی 1402 - 13:45

نرخ دلار به قیمت تعادلی قبلی باز می‌گردد/ مدیریت مناسب بانک مرکزی در بازار ارز

نرخ دلار به قیمت تعادلی قبلی باز می‌گردد  مدیریت مناسب بانک مرکزی در بازار ارز
فرشاد پرویزیان گفت: هیچ اتفاق بنیادی خاصی روی نداده است، بنابراین نرخ ارز به قیمت های تعادلی خود باز می گردد.
کد خبر : ۱۵۹۳۴۳

 به گزارش ایبنا ، فرشاد پرویزیان نایب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران ، با اشاره به افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته اظهار داشت: در چند روز گذشته به دلیل افزایش انتظارات ناشی از تنش های بین‌المللی نرخ ارز افزایش یافته است، اما خوشبختانه بانک مرکزی بازار را بسیار خوب مدیریت کرده است.

 

وی تصریح کرد: در گذشته وقتی که چنین حوادثی مانند جنگ غزه روی می‌داد؛ شاهد بودیم که بازار سرمایه ریزش می کرد، این موضوع نشان می دهد که تنش های منطقه ای بر اقتصاد ما تاثیرگذار است. از طرف دیگر حمله آمریکا به یمن پالس‌هایی است که نگرانی هایی ایجاد می کند و طبیعی است که این وقایع بلافاصله بر نرخ دلار اثر بگذارد.

 

نایب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران عنوان کرد: هیچ اتفاق بنیادی خاصی در اقتصاد ایران روی نداده است، بنابراین نرخ ارز به قیمت های تعادلی خود باز می گردد. 

 

این اقتصاددان تاکید کرد: بانک مرکزی بازار ارز را به شدت رصد می‌کند و اوضاع را تحت مدیریت خود دارد؛ بنابراین نظارت دقیق این بانک موجب خواهد شد تا نرخ دلار به کانال قبلی یعنی به کانال  50 هزار تومان باز گردد. 

 

وی اضافه کرد: به زودی بازار از شوک‌های منطقه‌ای بیرون می‌آید و این بازار راه خود را پیدا خواهد کرد و در این زمان است که بازار به آرامش می‌رسد. 

 

پرویزیان در پایان تاکید کرد: بازار ارز ما در یکسال اخیر به یک قانون مشخص رسیده است و آن اینکه نرخ‌ها بعد از بحران‌ها به میانگین خودشان باز می‌گردند که این قانون در تنش‌های قبلی منطقه به اثبات رسیده است، بنابراین نرخ ارز به کانال های قبلی باز می گردد.

 

منبع : تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر