رئیسی: رشد نقدینگی را مهار کردیم

رئیسی: رشد نقدینگی را مهار کردیم
رئیس جمهور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم رشد نقدینگی از ۴۲ درصد به ۲۷ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۵۹۳۶۶

به گزارش ایبنا، سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه به عقیده کارشناسان اقتصادی از مهمترین دلایل تورم، مساله رشد نقدینگی است، اظهار کرد: از روزی که ما آمدیم، رشد نقدینگی از ۴۲ درصد به ۲۷ درصد کاهش یافته است و هدفگذاری کرده‌ایم که تا پایان سال به ۲۵ درصد کاهش یابد.

وی با تاکید براینکه رشد نقدینگی کاملا در کشور مهار شده است، ادامه داد: یکی دیگر از علل افزایش نرخ تورم، ناترازی بانک‌ها و برداشت‌های زائد از بانک مرکزی است که دولت با همه توان تلاش می‌کند تا بانک‌های ناتراز یا از گردونه خارج شوند و یا انضباط مالی را رعایت کنند.

رئیس جمهور گفت: ما چندین بانک را از گردونه خارج کردیم و به دیگر بانک‌ها هم اخطار دادیم و برای هر بانک یک تیم اقتصادی گذاشته ایم تا آن‌ها را کنترل کنند. اگر کوچکترین خطایی داشته باشند از گردونه خارج خواهند شد.

رئیسی در پایان سخنان خود بیان کرد: شما می‌دانید که دولت با چه وضعیتی کار را تحویل گرفت و چگونه شروع کرد. بسیاری از عزیزان دولت گذشته خودشان به من گفتند که شما چه کار می‌خواهید انجام دهید در شروع کار؟ پاسخ دادم که توکل به خدا، اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های کشور، راه برای ما باز خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر