توقف گازرسانی قطر به اروپا

توقف گازرسانی قطر به اروپا
بلومبرگ اعلام کرد: قطر انتقال گاز از طریق دریای سرخ را متوقف کرد.
کد خبر : ۱۵۹۳۹۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، بلومبرگ نیوز امروز دوشنبه گزارش داد که قطر به طور موقت ارسال تانکر‌های گاز طبیعی مایع را از طریق تنگه باب‌المندب متوقف کرد، زیرا حملات آمریکا و انگلیس به اهداف حوثی‌ها در یمن خطرات را افزایش داد.

این آژانس به نقل از داده‌های ناوبری دست کم پنج کشتی گاز طبیعی مایع که توسط قطر اداره می‌شد در تنگه باب المندب و دریای سرخ معلق شده اند.

بر اساس این اطلاعات، سه نفتکش در سواحل عمان توقف کردند، در حالی که دو کشتی به سمت انتهای جنوبی دریای سرخ در حرکت بودند، یکی از آن‌ها در دریای سرخ و دیگری در دریای مدیترانه در نزدیکی کانال سوئز توقف کردند.

حوثی‌ها از زمانی که حمله به کشتی‌ها را در اواسط نوامبر آغاز کردند به هیچ کشتی حامل گاز حمله نکردند، اما بی میلی قطر برای عبور از کریدور نشان دهنده افزایش شدید خطرات پس از حملات تحت رهبری ایالات متحده است.

قطر - یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان - از معدود تامین کنندگان گازی بود که به استفاده از دریای سرخ برای ارسال سوخت به اروپا در دوره اخیر ادامه داد.

قطر بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی مایع به اروپا پس از ایالات متحده است و در سال گذشته حدود ۱۳ درصد از مصرف اروپای غربی را به خود اختصاص داده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: قطر باب المندب یمن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر