چشم انداز‌های تاریک برای بازار کار جهانی در سال ۲۰۲۴

چشم انداز‌های تاریک برای بازار کار جهانی در سال ۲۰۲۴
نرخ بیکاری جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۵.۱ درصد رسید و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.
کد خبر : ۱۵۹۴۲۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، سازمان بین المللی کار (ILO) در ارزیابی اخیر هوشیارانه از بازار کار جهانی نسبت به افزایش قریب الوقوع بیکاری جهانی در سال ۲۰۲۴ هشدار داد.

در حالی که بهبود اولیه پس از همه‌گیری کرونا نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری نسبی بازار کار است، گزارش سازمان بین‌المللی کار درباره اشتغال و انتظارات اجتماعی در جهان برای روند سال جدید شکنندگی زیربنایی را نشان می‌دهد که با افزایش نابرابری‌های اجتماعی و راکد بودن بهره‌وری که نگرانی‌های عمده‌ای را برانگیخته است.

این گزارش - که در ژنو منتشر شد - چالش‌های دقیقی را که چشم‌انداز دستیابی به عدالت اجتماعی بیشتر را تهدید می‌کند، برجسته می‌کند و سؤالاتی را در مورد مسیر نیروی کار جهانی ایجاد می‌کند.

این گزارش - که نسخه‌ای از آن توسط الجزیره نت مشاهده شد - انعطاف نسبی بازار کار را با وجود وخامت شرایط اقتصادی نشان می‌دهد.

هم نرخ بیکاری و هم نرخ شکاف شغلی به پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری رسیده‌اند و به ۵.۱ درصد در سال ۲۰۲۳ رسیده‌اند که نسبت به ۵.۳ درصد در سال ۲۰۲۲ بهبودی جزئی نشان می‌دهد.

از سویی این شکنندگی ممکن است انتظارات بازار کار و افزایش نرخ بیکاری جهانی را در سال ۲۰۲۴ بدتر کند.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۴، دو میلیون کارگر دیگر به دنبال شغل خواهند بود و نرخ بیکاری جهانی را از ۵.۱ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۵.۲ درصد در سال جدید افزایش می‌دهد.

انتظارات ناشی از کاهش درآمد قابل تصرف در اکثر کشور‌های G۲۰، فرسایش استاندارد‌های زندگی به دلیل تورم بعید است که به سرعت جبران شود.

شایان ذکر است که اختلافات زیادی بین کشور‌های پردرآمد و کم درآمد همچنان وجود دارد و بر اساس این گزارش، شکاف شغلی و نرخ بیکاری در کشور‌های اخیر در حال افزایش است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: بیکاری تورم رکود
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر