27 دی 1402 - 10:58

اثر هیجانی اخبار سیاسی بر افزایش موقت قیمت ارز

اثر هیجانی اخبار سیاسی بر افزایش موقت قیمت ارز
روند نرخ دلار بعداز فروکش کردن التهابات بمباران یمن نزولی شده و به سطح قیمتی قبلی بازمی‌گردد.
کد خبر : ۱۵۹۴۵۵

به گزارش ایبنا، بررسی سوابق تاریخی چهار اتفاق در یکسال اخیر که منجر به تلاطمات بازار غیررسمی ارز شده، نشان می‌دهد که نوسانات ناشی از مسائل غیراقتصادی در این بازار تحت تاثیر هیجانات است و نرخ ارز در مدت کوتاهی دوباره به روند قبلی خود برمی‌گردد.

 

باتوجه به ثبات نسبی نرخ ارز از ابتدای سال و گذرا بودن نوسانات ناشی از حوادث و اخبار سیاسی، درکنار تقویت منابع ارزی کشور به‌نظر می‌رسد روند نرخ دلار بعداز فروکش کردن التهابات بمباران یمن نیز نزولی شده و به سطح قیمتی قبلی بازگردد.

 

با این حال بیم آن می‌رود که جنگ تبلیغاتی رسانه‌های غربی و رفتار‌های هیجانی در بازار بتواند دامنه اثرگذاری رفتار‌های سیاسی را افزایش دهد. با این وجود تجربه نشان داده است که چنین اثرگذاری‌هایی موقتی است.

 

اثر هیجانی اخبار سیاسی بر افزایش موقت قیمت ارز

 

با بررسی ۴ اتفاق گزارش منفی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اسفند سال پیش، عملیات طوفات الاقصی در مهر امسال و دو حادثه اخیر عملیات تروریستی کرمان و جنگ یمن، نشان داده‌ایم که پس از هر چهار اتفاق، نرخ ارز با جهشی ناگهانی روبرو شده و سپس به‌سرعت کاهشی شده است.

 

پس از عملیات موشکی اخیر سپاه نیز نرخ ارز بطور موقتی بالا رفته، اما لاید هشیار بود که این موج افزایشی می‌تواند به سرعت کاهشی شود.

 

منبع: خبر فوری

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر