با انتقال وجوه مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت شد

با انتقال وجوه مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت شد
رسانه عبری از توافق اولیه برای انتقال وجوه مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق یک کشور ثالث خبر داد.
کد خبر : ۱۵۹۵۳۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، روز جمعه، سازمان رادیو و تلویزیون عبری؛ توافق اولیه اسرائیل بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بتسائیل اسموتریچ، وزیر دارایی را برای انتقال وجوه مالیاتی (ترخیص) به تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق یک کشور ثالث فاش کرد.

مقامات عبری اعلام کردند: «نتانیاهو شب گذشته با وزیر دارایی با حضور ران درمر وزیر امور استراتژیک موافقت کرد که درآمد‌های مالیاتی (واردات فلسطینی از طریق اسرائیل) را به کشور ثالثی که متعهد به عدم انتقال این کمک‌ها به نوار غزه است، منتقل کند.

وی افزود که بر اساس این توافقنامه، اسموتریچ این اختیار را دارد که تمام سرمایه‌های اداره را که در اختیار اسرائیل است، در صورتی که مشخص شود این پول به کارمندان تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه منتقل می‌شود، مسدود کند.

وی خاطرنشان کرد که شورای وزیران امور امنیتی و سیاسی اسرائیل (کابینه) به این توافق رای نداد.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل زمان لازم الاجرا شدن این توافق را مشخص نکرد.

مقامات عبری همچنین به نام کشور سومی که وجوه به آن منتقل می‌شود اشاره نکرد، اما کانال ۱۲ اسرائیل گفت که «گفتگو درباره نروژ است».

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز بلافاصله در مورد آنچه که توسط سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش شده است، اظهار نظر نکرد.

اسرائیل از طرف تشکیلات خودگردان فلسطین در ازای واردات کالا‌های وارداتی از سوی فلسطینیان مالیات می‌گیرد.

قرار است اسراییل به صورت ماهانه به طور متوسط ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون شِکِل (حدود ۱۹۰ میلیون دلار) وجوه به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل کند که ۲۷۰ میلیون شِکِل (حدود ۷۵ میلیون دلار) در شرایط عادی به نوار غزه منتقل می‌شود.

بودجه تخصیص یافته به غزه تقریباً ۱۷۰ میلیون شِکِل برای پرداخت حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار و ۱۰۰ میلیون شِکِل برای پرداخت قبض سوخت نیروگاه غزه توزیع می‌شود.

دولت آمریکا در ماه‌های گذشته بار‌ها از اسرائیل خواسته است که انتقال وجوه مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین را تسریع بخشد.

برچسب ها: اسرائیل غزه نروژ
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر