تاخیر قطر در ارسال گاز مایع به دلیل تنش‌ها در دریای سرخ

تاخیر قطر در ارسال گاز مایع به دلیل تنش‌ها در دریای سرخ
تشدید تنش آمریکا در دریای سرخ کشتی‌ها را مجبور می‌کند مسیر خود را از دماغه راس الرجاء تغییر دهند.
کد خبر : ۱۵۹۷۳۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، به گزارش رویترز، قطر به شرکت برق اسپانیایی "اندسا" اطلاع داد که ارسال گاز مایع حدود ۱۲ روز به تاخیر افتاده است.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند که قطر، یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان، شرکت برق اسپانیایی اندسا را از تاخیر در ارسال گاز مایع به دلیل تشدید اوضاع در دریای سرخ مطلع کرد.

انرژی قطر اخیراً تصمیم گرفت مسیر طولانی‌تری را از طریق دماغه راس الرجاء طی کند و این هفته به ادیسون و سایر خریداران در اروپا، علاوه بر برخی از ایستگاه‌های بریتانیایی که قرارداد‌های بلندمدت دارند، اطلاع داد که ارسال‌ها را به تأخیر می‌اندازد یا برنامه‌ریزی مجدد می‌کند.

یکی از صادرکنندگان به رویترز گفت که ارسال محموله به سمت اندسا ممکن است حدود ۱۰ تا ۱۲ روز به تاخیر بیفتد.

وال استریت ژورنال آمریکایی گزارش داد که گروه BHP استرالیا تقریباً تمام محموله‌های خود را از آسیا به اروپا و از دریای سرخ دور کرده است.

غول استخراج معدن استرالیا BHP گفت که اختلالات در دریای سرخ برخی شرکت‌های کشتیرانی را مجبور می‌کند تا مسیر‌های جایگزین مانند دماغه امید خوب در اطراف آفریقا را انتخاب کنند، در حالی که سایر شرکت‌ها هنوز دریای سرخ را با کنترل‌های اضافی ترجیح می‌دهند.

در این زمینه روزنامه اقتصادی اسرائیلی «گلوبوس» تایید کرد که شرکت‌های بیمه خدمات خود را به کشتی‌های اسرائیلی و آمریکایی که از دریای سرخ می‌گذرند، متوقف کرده اند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: قطر اروپا گاز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر