۵۰ هزار کسب و کار در بریتانیا در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند

۵۰ هزار کسب و کار در بریتانیا در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند
در پایان سال گذشته میلادی در بریتانیا در بحبوحه "طوفان بدهی" تعداد مشاغلی که در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند،افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۵۹۷۵۹

به گزارش ایبنا به نقل از راشاتودی، گزارش گروهی از متخصصان اقتصادی در بریتانیا نشان داد که در پایان سال گذشته میلادی در بحبوحه "طوفان بدهی" که در پی افزایش مکرر نرخ بهره بانکی رخ داد، تعداد مشاغلی که در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند، بیش از یک چهارم افزایش یافته است.

آخرین گزارش منتشر شده توسط گروه "بیگبیز ترینر" Begbies Traynor با عنوان "هشدار قرمز" نشان داد که ۴۷۴۷۷ شرکت در بریتانیا در سه ماهه پایانی سال گذشته در وضعیت بحرانی مالی قرار داشتند، چرا که بسیاری از شرکت‌ها با تورم و هزینه‌های بالای استقراض دست و پنجه نرم می‌کردند.

این رقم در مقایسه با تعداد ۳۷۷۷۲ شرکتی که سطح "بحرانی" را در سه ماه قبل از آن گزارش کرده بودند، ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۲۰۲۳، سال ورشکستگی شرکت‌های بزرگ در آمریکا و اروپا

این افزایش دومین دوره متوالی سه ماهه است که در آن مشکلات بحرانی مالی شرکت‌ها ۲۵ درصد افزایش یافته است. انتظار می‌رود درصد قابل توجهی از مشاغلی که با این شرایط روبرو هستند در طول سال آینده میلادی وارد ورشکستگی شوند.

به گفته جولی پالمر، یکی از مدیران شرکت مشاوره‌ای "بیگبیز ترینر"، افزایش نرخ بهره، نرخ بالای تورم و اعتماد ضعیف مصرف کننده در بحبوحه هزینه‌های مواد اولیه رو به افزایش و "غیرقابل پیش بینی"، "یک طوفان کامل" را برای کسب و کار‌ها در بریتانیا ایجاد کرده است.

این در حالی است که بانک مرکزی انگلیس با هدف مهار تورم افسارگسیخته در این کشور به طور پیوسته نرخ بهره را افزایش داده و از ۰.۱ درصد در پایان سال ۲۰۲۱ به ۵.۲۵ درصد فعلی رسانده است.

پالمر افزود: صد‌ها هزار کسب‌وکار در بریتانیا که در ایام خوب گذشته زیر بار بدهی‌های قابل پرداخت رفتند، اکنون با بار اضافه‌ای که بر دوش امور مالی آن‌ها می‌گذارد، کنار می‌آیند.

وی در ادامه گفت: ده‌ها هزار کسب‌وکار بریتانیایی که باید با درجه‌ای از خوش‌بینی به آینده نگاه کنند، سال جدید برای بقای خود باید مبارزه کنند.

پالمر همچنین تأکید کرد که آشفتگی اقتصاد کلان بر "هر گوشه" از اقتصاد بریتانیا تأثیر گذاشته است که جدی‌ترین نگرانی‌ها در بخش ساخت و ساز و املاک و مستغلات است.

طبق گفته این شرکت مشاوره‌ای، این بخش تقریباً ۳۰ ٪ از کسب و کار‌هایی را تشکیل می‌دهند که در شرایط بحرانی مالی هستند. به گفته کارشناسان، همه ۲۲ بخش ارزیابی شده در سال گذشته شاهد "بحران" مالی بوده‌اند.

این گزارش همچنین نشان داد که تقریباً ۵۴۰ هزار شرکت بریتانیایی در سه ماهه پایانی سال گذشته در مضیقه مالی "قابل توجهی" بودند که ۱۲.۹ درصد نسبت به سه ماهه سوم افزایش داشت.

این شرکت هشدار داد که نرخ ورشکستگی در بریتانیا احتمالاً در سال ۲۰۲۴ افزایش می‌یابد.

برچسب ها: انگلیس بیکاری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر