رتبه اعتباری ژیم اشغالگر قدس کاهش می‌یابد

رتبه اعتباری ژیم اشغالگر قدس کاهش می‌یابد
موسسه اعتبارسنجی استاندارد اند پورز اعلام کرد که اگر جنگ غزه گسترش یابد، رتبه اسرائیل را کاهش می‌دهد.
کد خبر : ۱۵۹۸۴۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، آژانس رتبه‌بندی اعتباری Standard and Poor's اعلام کرد که در صورت گسترش جنگ با حماس به سایر جبهه‌ها، ممکن است رتبه رژیم اشغالگر اسرائیل را کاهش دهد.

ماکسیم ریبنیکوف، مدیر رتبه‌بندی بدهی دولتی و مالیه عمومی برای اروپا، خاورمیانه و آفریقا در استاندارد اند پورز، گفت: چشم‌انداز منفی کنونی حداقل یک فرصت برای کاهش رتبه در یکی دو سال آینده را نشان می‌دهد.

وی توضیح داد: اگر خطرات امنیتی و ژئوپلیتیکی پیش روی اسرائیل به دلیل تشدید درگیری، یعنی رویارویی مستقیم با حزب الله لبنان یا رویارویی با ایران، افزایش یابد، ممکن است به کاهش رتبه منجر شود. همچنین اگر ثابت شود که تأثیر درگیری بر رشد اقتصادی، وضعیت مالی و تراز پرداخت‌های اسرائیل عمیق‌تر از آنچه در حال حاضر انتظار داریم، می‌توانیم رتبه را کاهش دهیم.

به گفته ریبنیکوف، «استاندارد اند پورز» انتظار دارد اقتصاد اسرائیل در سال ۲۰۲۴ تنها ۰.۵ درصد رشد کند؛ اما خطراتی وجود دارد که ممکن است این انتظارات را تهدید کند.

همچنین، در این ماه، کابینه اشغالگر اسرائیل بودجه سال ۲۰۲۴ را تصویب کرد که شامل اصلاحاتی برای اضافه کردن هزینه‌های حدود ۵۵ میلیارد شیکل (۱۵ میلیارد دلار) بود، در حالی که بودجه در انتظار تصویب کنست است.

بر اساس آنچه وب سایت اسرائیلی "i۲۴NEWS" گزارش داد، این امر به موازات دخالت اسرائیل در پرهزینه‌ترین جنگ تاریخ موجودیت اسرائیل صورت می‌گیرد، به طوری که کسری مالی اسرائیل از آغاز جنگ در نوار غزه دو برابر شده است.


اقتصاد اسرائیل از پیامد‌های مهم جنگ در نوار نوار رنج می‌برد، از جمله افزایش نرخ بیکاری و رسیدن به سطوح بی سابقه، زیرا صد‌ها هزار کارگر از کار بیکار شده یا به عنوان سرباز ذخیره فراخوانده شده اند و درخواست‌ها برای مزایای بیکاری افزایش یافت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر