تشریفات سخت‌گیرانه بریتانیا برای اخذ ویزا

تشریفات سخت‌گیرانه بریتانیا برای اخذ ویزا
اداره آمار ملی بریتانیا اعلام کرد که انتظار می‌رود جمعیت بریتانیا تا اواسط سال ۲۰۳۶ به دلیل مهاجرت ۶.۱ میلیون نفر افزایش یابد.
کد خبر : ۱۵۹۹۰۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، این پیش بینی‌های رسمی فشار بر ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا را برای کاهش مهاجرت پیش از انتخابات افزایش می‌دهد.

این دفتر اضافه کرد که انتظار می‌رود جمعیت بریتانیا از ۶۷ میلیون نفر در اواسط سال ۲۰۲۱ به ۷۳.۷ میلیون نفر در اواسط سال ۲۰۳۶ افزایش یابد.

اداره آمار اعلام کرد که این جهش جمعیتی طی یک دوره ۱۵ ساله منعکس کننده این پیش بینی است که تعداد تولد‌ها از مرگ و میر‌ها در حدود ۵۴۱۰۰۰ نفر بیشتر باشد و تعداد کل مهاجرت‌های بین المللی به ۶.۱ میلیون نفر برسد.

ارقام منتشر شده در ماه نوامبر نشان داد که مهاجرت خالص سالانه به بریتانیا در سال ۲۰۲۲ به رکورد ۷۴۵۰۰۰ نفر رسید و از آن زمان تاکنون در سطوح بالایی باقی مانده است، به طوری که بسیاری از مهاجران از کشور‌هایی مانند هند، نیجریه و چین به جای اتحادیه اروپا به انگلستان آمده اند.

پیش‌بینی‌های دفتر آمار ملی که دیروز سه‌شنبه منتشر شد، فرض می‌کند که سطح خالص مهاجرت از سال منتهی به اواسط سال ۲۰۲۸ به بعد، سالانه به ۳۱۵۰۰۰ نفر خواهد رسید.


سوناک برای کاهش سطح بالای مهاجرت قانونی، که مدت‌هاست بر صحنه سیاسی بریتانیا تسلط داشته است، تحت فشار است و در انتخاباتی که در اواخر سال جاری انتظار می‌رود، موضوع مهمی خواهد بود.

ماه گذشته، دولت بریتانیا از اعمال تشریفات سخت گیرانه‌تر برای اخذ ویزا خبر داد. از جمله تشدید محدودیت‌ها را برای برخی از مهاجرانی که خانواده‌های خود را می‌آورند، تشدید کرده و حداقل حقوق را افزایش داد که شرکت‌ها و اتحادیه‌های کارگری از این اقدام انتقاد کردند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که انتظار می‌رود جمعیت بریتانیا تا اواسط سال ۲۰۲۶ به ۷۰ میلیون نفر برسد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر