گزارشگر سازمان ملل:

اتحادیه اروپا توافقنامه اقتصادی با اسرائیل را تعلیق کند

اتحادیه اروپا توافقنامه اقتصادی با اسرائیل را تعلیق کند
گزارشگر ویژه سازمان ملل از اتحادیه اروپا خواست در اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل، توافقنامه اقتصادی خود با این رژیم را تعلیق کند.
کد خبر : ۱۶۰۰۱۳

به گزارش ایبنا، پس از اینکه دیوان بین المللی دادگستری  خطر ارتکاب «نسل کشی» اسرائیل  در نوار غزه را به رسمیت شناخت، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین،  از اتحادیه اروپا خواست تا توافقنامه اقتصادی خود با اشغالگران صهیونیست را تعلیق کند.

 

آلبانیز روز جمعه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: اروپا بزرگترین شریک تجاری اسرائیل است که ۳۰ درصد از تجارت کالای آن را به خود اختصاص می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه ماده دو توافق اقتصادی بین اتحادیه اروپا و اسرائیل  خواستار «احترام به حقوق بشر» است، گفت: به رسمیت شناختن خطر نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه توسط دیوان بین المللی دادگستری اتحادیه اروپا را ملزم به تعلیق توافق می‌کند.

 

گزارشگر سازمان ملل جزئیات توافق‌نامه  را که در وبگاه کمیسیون اتحادیه اروپا آمده و از ژوئن ۲۰۰۰ لازم الاجرا شده را به این پست پیوست کرد.

 

دادگاه بین المللی دادگستری در ۲۶ ژانویه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا اقداماتی را برای جلوگیری از نسل کشی علیه فلسطینیان و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه اتخاذ کند.

 

در یازدهم و دوازدهم ژانویه، دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه به منظور رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه فلسطینیان در غزه، دو جلسه علنی برگزار کرد.

 

تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۲۷ هزار  و ۱۳۱ شهید و ۶۶ هزار و ۲۸۷ زخمی برجای گذاشته است که بیشترشان زن و کودک هستند، افزون بر ویرانی‌ها و فاجعه انسانی بی سابقهای که به اذعان سازمان ملل برجای گذاشته است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر