14 بهمن 1402 - 11:55
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی:

وظیفه رگولاتور برقراری توازن بین نوآوری و امنیت است

وظیفه رگولاتور برقراری توازن بین نوآوری و امنیت است
بانک مرکزی از جایگاه حاکمیتی خود نسبت به حفظ استاندارد‌های امنیتی تک‌تک اجزای شبکه حساس است.
کد خبر : ۱۶۰۰۲۲

به گزارش ایبنا به نقل از روابط عمومی کاشف؛ مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: مقوله امنیت در شبکه بانکی، موضوعی یکپارچه است و درصورت بروز ریسک یا مخاطره امنیتی در یک بانک امکان تسری به کل شبکه بانکی وجود خواهد داشت؛ لذا بانک مرکزی از جایگاه حاکمیتی خود نسبت به حفظ استاندارد‌های امنیتی تک‌تک اجزای شبکه حساس است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفت‌وگو با نشریه امنیت بانکداری، بیان داشت: باتوجه به جایگاه حاکمیتی و قانونی بانک مرکزی در راستای تحقق نظامات امنیت و تاب‌آوری سایبری در سطح زیرساخت‌های حیاتی، این نهاد با تلاش بازو‌های اجرایی خود، نقشی کلیدی در تحقق امنیت ملی در حوزه سایبری ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی برای توسعه امنیت در آینده قصد تقویت هرچه بیشتر شرکت کاشف به‌عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی در حوزه امنیت اطلاعات را دارد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اظهار داشت: تاکید بر مقوله امنیت به‌عنوان یک رکن اساسی و مزیت رقابتی در خدمات و محصولات بانکی، از اقداماتی است که روی آن تمرکز داریم.

محرمیان در پایان تاکید کرد: حمایت از برنامه‌های توانمندسازی نیروی کار امنیت اطلاعات، حمایت از نوآوری‌ها و آینده نگری در حوزه امنیت از جمله برنامه‌های بانک مرکزی در توسعه متوازن فناوری و امنیت در شبکه بانکی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر