16 بهمن 1402 - 16:21
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی:

Open data نقش مهمی در مشارکت مردم در اقتصاد کشور دارد

Open data نقش مهمی در مشارکت مردم در اقتصاد کشور دارد
وقتی انتقاد‌ها مبتنی بر اطلاعات و داده‌های درست باشد، می‌تواند کمک حال بانک مرکزی در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های خود باشد.
کد خبر : ۱۶۰۱۳۶

به گزارش خبرنگار ایبنا، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مراسم رونمایی سامانه جدید بانک اطلاعات سری‌های زمانی متغیر‌های اقتصادی TSD گفت: ایجاد سامانه جدید بانک اطلاعات سری‌های زمانی متغیر‌های اقتصادی یکسال زمان برده و این اقدام با همکاری معاونت اقتصادی و معاونت فناوری اطلاعات بانک مرکزی رقم خورده است.


وی بیان کرد: حوزه Open data نقش مهمی در مشارکت مردم و فعالان اقتصادی در اقتصاد کشور دارد. در برنامه ریزی استراتژیک معاونت فناوری بانک مرکزی نیز توجه به این مسئله گنجانده شده و رئیس کل بانک مرکزی نیز بسیار به مسئله open data تاکید داشته‌اند.


محرمیان تصریح کرد: ارائه اطلاعات دقیق و به روز می‌تواند در انتقاد‌های مبتنی بر اطلاعات درست نیز اثرگذار باشد و وقتی انتقاد‌ها مبتنی بر اطلاعات و داده‌های درست باشد، حتی می‌تواند کمک حال بانک مرکزی در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های خود باشد.


وی اضافه کرد: امتیاز ایران در حوزه open data در دنیا از ۱۰۰ نمره ۴۰ است، این در حالی است که کشور‌هایی از قبیل امارات، عمان، عربستان و ترکیه رتبه‌های ۵۸ و ۵۹ دارند. ارائه سامانه جدید می‌تواند ارتقا خوبی به رتبه و امتیاز ایران در حوزه open data در جهان بدهد.


معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پایان تاکید کرد: در سال‌های اخیر اطلاعات تراکنشی نظام بانکی در بولتن اقتصادی شاپرک به صورت ماهانه ارائه می‌شود که در آینده این اطلاعات هم به سامانه بانک اطلاعات سری‌های زمانی متغیر‌های اقتصادی بانک مرکزی اضافه می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر