تحریم‌های آمریکا علیه اسرائیلی‌ها

تحریم‌های آمریکا علیه اسرائیلی‌ها
بانک‌های اسرائیل تحریم‌های آمریکا علیه ۴ شهرک نشین در کرانه باختری که متهم به اعمال خشونت علیه فلسطینی‌ها هستند را تایید می‌کنند.
کد خبر : ۱۶۰۱۵۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، بانک‌های اسرائیلی دیروز دوشنبه تایید کردند که از تحریم‌های آمریکا علیه چهار شهرک نشین در کرانه باختری تبعیت خواهند کرد.

آن‌ها متهم به ارتکاب اعمال خشونت آمیز علیه فلسطینیان هستند واین در حالی است که بتسائیل اسموتریچ، وزیر دارایی اشغالگر و یکی دیگر از اعضای دولت راست افراطی، اعلام کردند که از تصمیم واشنگتن، تبعیت نمی‌کنند.

به گزارش رویترز، بانک اسرائیل اعلام کرد که همه باید به تصمیم دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پایبند باشند.

بانک مرکزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرار از این رژیم‌های تحریمی می‌تواند بانک‌ها را در معرض خطرات مهمی از جمله ریسک‌های پایبندی، پولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم، خطرات قانونی و خطرات اعتباری قرار دهد.

این تحریم در پی امضای فرمان ریاست جمهوری بایدن در پنجشنبه گذشته صورت گرفت که به موجب آن تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی «درگیر اقدامات خشونت‌آمیز علیه فلسطینیان» در کرانه باختری اعمال می‌کند.

لازم به ذکر است که دولت بایدن در نظر داشت تحریم‌هایی را علیه ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل و بتسائیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل اعمال کند، اما بر اساس آنچه رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند، در نهایت تصمیم گرفت آن‌ها را از لیست خارج کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر