21 بهمن 1402 - 20:35

آغاز احداث ۳۸۲ هزار واحد مسکن روستایی در دولت سیزدهم

آغاز احداث ۳۸۲ هزار واحد مسکن روستایی در دولت سیزدهم
دولت سیزدهم احداث ۳۸۲ هزار واحد مسکن روستایی را آغاز کرد که ۲۱۰ هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر : ۱۶۰۳۱۰

به گزارش ایبنا؛ مجید جودی روز شنبه در مراسم جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روستای یساقی گرگان اظهار کرد: از ۱۷۲ هزار واحد باقی مانده تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار واحد به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: تسهیلات احداث مسکن روستایی در سال ۱۳۸۴ به میزان ۵۰ میلیون ریال بود که در زمان انتهای پایان دولت قبل این میزان به ۴۰۰ میلیارد ریال رسید.

 

وی بیان کرد: دولت سیزدهم این میزان را ابتدا یک میلیارد ریال و سپس به ۲ میلیارد ریال رساند و اکنون میزان تسهیلات بانکی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسید.

 

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سهم گلستان در سال گذشته از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار فقره بود که همه ان‌ها منجر به قرارداد شد.

 

جودی افزود: امسال این میزان سهم به ۱۲ هزار فقره افزایش یافته که براساس آمار‌های اعلام شده تا ۲ هفته قبل ۵۰ درصد از سهمیه در نظر گرفته شده به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 

وی ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی شده تا واحد‌هایی را که تسهیلات دریافت کردند، اما بنا به هر دلیلی نیمه تمام ماندند را تا پایان سال آینده به اتمام برسانیم.

 

وی یادآور شد: اعتبار این واحد‌ها از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) و تسهیلات تکمیلی تامین خواهد شد.

 

در این جشن سه هزار مترمربع زمین‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای احداث چمن مصنوعی روستای یساقی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار داده شد و کلنگ احداث ۴۸ واحد مسکن محرومین و جوانان این روستا به زمین زده شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر