"بریکس" چقدر سرمایه دارد؟

 بریکس  چقدر سرمایه دارد؟
بر اساس گزارش منتشرشده، کشور‌های بریکس ۴۵ تریلیون دلار ثروت قابل سرمایه‌گذاری دارند.
کد خبر : ۱۶۰۳۷۰

به گزارش ایبنا، شرکت هنلی و شرکا اعلام کرد که در حال حاضر، مجموع ثروت قابل سرمایه‌گذاری کشور‌های عضو بریکس بالغ بر ۴۵ تریلیون دلار است.

 

گروه بریکس که قبلا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، پس از پیوستن عربستان سعودی، ایران، اتیوپی، مصر و امارات متحده عربی در ژانویه سال جاری میلادی، گسترش بیشتری یافته است.



بر اساس این گزارش، ۱۰ کشور کنونی بریکس، دارای ۱.۶ میلیون نفر با دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیون دلار هستند که شامل بیش از ۴۷۰۰ نفر با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار و بیش از ۵۰۰ میلیاردر است. پیش‌بینی می‌شود که تعداد میلیونر‌های آن در ۱۰ سال آینده ۸۵ درصد افزایش یابد.



این بلوک اکنون ۴۵ درصد از جمعیت جهان و ۳۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهد که از سهم ۳۰ درصدی گروه هفت پیشی گرفته است.



یورگ استفن، مدیرعامل شرکت هنلی و شرکا گفت: «شمول کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا فقط تجدیدنظر سیاسی نیست، بلکه به رسمیت شناختن جایگاه اقتصادی رو به رشد آنهاست و اکنون نقش اقتصادی متنوع‌تری را ایفا می‌کنند.»



استفن افزود حضور رو به رشد کشور‌های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در بریکس، قلمروی از امکانات را برای سرمایه‌گذاران جهانی فراتر از منطقه باز می‌کند و «دسترسی به بازار‌های مصرفی در حال رشد سریع، موقعیت جغرافیایی استراتژیک و محیط‌های فرهنگی و تجاری منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد».



این گزارش نشان می‌دهد که در حال حاضر، چین با ۸۶۲ هزار و ۴۰۰ میلیونر، بیشترین تعداد میلیونر‌ها را در این بلوک دارد در حالی که هند با ۳۲۶ هزار و ۴۰۰ نفر بعد از آن قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود که این ۲ کشور در ۱۰ سال آینده بیشترین رشد میلیونر‌ها را به ترتیب با رقم ۸۵ و ۱۱۰ درصد داشته باشند.



بیزنس نوشت: عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اتیوپی نیز در دهه گذشته شاهد رشد قابل توجه ثروت خصوصی بوده‌اند و جمعیت میلیونر‌های آن‌ها به ترتیب ۳۵، ۷۷ و ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر