رتبه اول سرمایه گذاری خارجی در ایران‌ برای روسیه

رتبه اول سرمایه گذاری خارجی در ایران‌ برای روسیه
الکسی ددوف سفیر روسیه در تهران از مشارکت راهبردی جامع مسکو و تهران خبر داد.
کد خبر : ۱۶۰۳۸۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، سفیر روسیه گفت: این سند اساسی و مهمی است که می‌تواند تعامل روسیه و ایران را برای سال‌ها و شاید دهه‌های آینده تعیین کند.


الکسی ددوف سفیر روسیه در تهران روز سه‌شنبه گفت روسیه در سال ۲۰۲۳ رتبه اول سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را به خود اختصاص داد و این نشان دهنده سطح واقعی روابط دو کشور است.

ددوف در بیانیه‌ای به اسپوتنیک گفت: شرکت‌های انرژی روسیه با موفقیت در بازار ایران فعالیت می‌کنند و روسیه در سال گذشته رتبه اول را در سرمایه‌گذاری خارجی در ایران کسب کرد.

وی افزود: این تنها نمونه‌ای از سطح واقعی روابط ماست.

ددوف در مورد توافقنامه مشارکت راهبردی جامع بین مسکو و تهران گفت که این توافق واقعاً یک سند اساسی و مهم است و ممکن است تعامل روسیه و ایران را برای سال‌ها و شاید دهه‌های آینده تعیین کند.

وی ادامه داد: صحبت از توافق دوجانبه جدید و مشارکت راهبردی همه جانبه بین دو کشور است.

ددوف افزود: "در حال حاضر کار برای نهایی کردن این سند در حال انجام است" و خاطرنشان کرد که اگرچه هنوز تعیین تاریخ‌های مشخص دشوار است، اما مسکو انتظار دارد "در آینده قابل پیش بینی" این توافق را امضا کند.


در ابتدای نوامبر گذشته، روسیه و ایران در جریان نشست کمیته مشترک اقتصادی در چچن، سند همکاری راهبردی را برای توسعه روابط دوجانبه امضا کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر