24 بهمن 1402 - 20:24

عبدالملکی: ارزش تقاضا برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد به ۸۸۰ هزار میلیارد تومان رسید

عبدالملکی: ارزش تقاضا برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد به ۸۸۰ هزار میلیارد تومان رسید
ارزش تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد در سال جاری به ۸۸۰ هزار میلیارد تومان رسید.
کد خبر : ۱۶۰۴۰۰

به گزارش ایبنا، «حجت‌الله عبدالملکی» شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح همایش و نمایشگاه «ایران پتروکم» که در جزیره کیش برگزار شد، اظهار کرد: ارزش بسته‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد به بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که بخش عمده آن در حوزه پتروشیمی و صنایع وابسته به آن است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در مقایسه با دوره رژیم پهلوی بیش از ۶۰ برابر شده است، افزود: این پیشرفت نشانگر نگاه راهبردی جمهوری اسلامی به آینده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد صنعت پتروشیمی را موتور محرک اقتصادی کشور دانست و اضافه کرد: صنایع پتروشیمی طی دولت سیزدهم در مناطق آزاد رشد قابل توجهی دارند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی آغاز گر تمدن نوین اسلامی است، گفت: نظام اقتصادی کشور در چهارچوب اقتصاد مقاومتی تعریف و برنامه ریزی می‌شود.

نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم امروز و با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت برگزار می‌شود.

این رویداد از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه جاری در محل مرکز همایش‌های و نمایشگاه بین‌المللی کیش برگزار خواهد شد.

در نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم، صنایع، واحد‌های تولیدی و شرکت‌های حوزه پتروشیمی و صنایع پایین دستی این حوزه، طرح‌های خود را برای اجراء ارائه می‌کنند تا شرکت‌های دانش بنیان با توجه به توانمندی خود، نسبت به اجرای آن‌ها، اقدام کنند.

ایران پتروکم نمایشگاه تخصصی پتروشیمی و صنایع وابسته است که با شیوه‌ای نوین و رویکردی متفاوت در حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی توسط گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار می‌شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر