سرنوشت دلار در بحبوحه تاثیر تورم بر انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا

سرنوشت دلار در بحبوحه تاثیر تورم بر انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا
پس از آن که داده‌های هفته گذشته نشان داد که مدیریت تورم در ایالات متحده همچنان دشوار است، دلار امروز دوشنبه تثبیت شد.
کد خبر : ۱۶۰۵۷۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، گفتنی است که تورم در مورد زمان آغاز چرخه تسهیل پولی توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) تردید ایجاد کرده است.

این در حالی است که ین در نزدیکی سطح روانی مهم ۱۵۰ در برابر دلار ضعیف باقی ماند.

بازار‌های ایالات متحده امروز به دلیل تعطیلات روز رئیس جمهور تعطیل هستند و احتمالاً حجم معاملات در طول روز پایین خواهد بود.

قیمت ین در چند روز گذشته حول سطح ۱۵۰ در نوسان بوده است که این موضوع باعث شد تا مقامات درباره حرکات ارز اظهار نظر کنند و بازار‌ها را برای مداخله احتمالی مقامات ژاپنی برای تثبیت ارز در حالت آماده باش نگه داشته باشند.

شاخص دلار که عملکرد واحد پول آمریکا را در برابر شش ارز اصلی اندازه گیری می‌کند، پس از ثبت پنج هفته افزایش متوالی، هفته را با تغییر اندک در ۱۰۴.۲۰ آغاز کرد. این شاخص در سال جاری سه درصد رشد کرد، زیرا معامله گران انتظارات خود را برای کاهش نرخ بهره تعدیل کردند.

داده‌های هفته گذشته نشان داد که قیمت تولید کننده و مصرف کننده در ایالات متحده بیش از حد انتظار در ژانویه افزایش یافت.
این امر با ثبات ظاهری تورم همراه است که احتمال تأخیر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش می‌دهد.

تمرکز معامله گران این هفته بر روی صورتجلسه نشست ماه گذشته فدرال رزرو است که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. چندین مقام بانک مرکزی ایالات متحده از جمله کریستوفر والر و رافائل بوستیک نیز قرار است در این هفته سخنرانی کنند.

در همین راستا یورو به قیمت ۱.۰۷۸۲ دلار معامله شد، در حالی که پوند انگلیس با ۰.۱۶ درصد افزایش در طول روز به ۱.۲۶۲۰۵ دلار رسید.

دلار استرالیا ۰.۱۵ درصد افزایش یافت و به ۰.۶۵۴۲ دلار رسید، در حالی که دلار نیوزیلند با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۰.۶۱۳۹ دلار رسید، زیرا بازار‌های چین از تعطیلات طولانی با افزایش اندک بازگشتند.

یوان چین در برابر دلار روز دوشنبه کاهش یافت، اما به دلیل نشانه‌هایی از افزایش هزینه‌های تعطیلات، ضرر‌ها محدود شد.

نویسنده: اصغر علي کرمي
برچسب ها: دلار یورو ین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر