نتایج یک انتخاب اشتباه/ افزایش شدید فقر در آرژانتین

نتایج یک انتخاب اشتباه  افزایش شدید فقر در آرژانتین
شوک درمانی رییس جمهور آرژانتین به افزایش شدید قیمت کالا‌های اساسی منجر شده و میزان فقر در میان مردم آرژانتین را افزایش داده است.
کد خبر : ۱۶۰۶۰۹

به گزارش ایبنا به نقل از راشاتودی، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد سیاست شوک درمانی که رئیس جمهور جدید آرژانتین در پیش گرفته قیمت کالا‌های اساسی در این کشور را به شدت بالا برده و به کاهش قابل توجه قدرت خرید مردم منجر شده است.

خاویر میلی، رئیس جمهور جدید آرژانتین، از زمان به دست گرفتن دولت، دست به اجرای برخی سیاست‌های اقتصادی زده که مطالعات دانشگاه کاتولیک آرژانتین نشان می‌دهد به افزایش شدید سطح فقر در این کشور منجر شده است.

در این گزارش آمده است که در ماه ژانویه سال جاری نرخ فقر در میان مردم آرژانتین به بیش از ۵۷ درصد رسید که بالاترین میزان در ۲۰ سال گذشته بوده است. این در حالی است که نرخ فقر در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ در آرژانتین و پیش از روی کار آمدن میلی ۴۴.۷ درصد بود.

میلی در سیاست اقتصادی خود موسوم به شوک‌درمانی دست به اجرای برخی اقدامات اقتصادی زد که از جمله آن‌ها کاهش ۵۰ درصدی ارزش پول ملی آرژانتین در برابر دلار و بالا بردن نرخ بهره به ۱۳۳ درصد بوده است.

این اقدامات به افزایش قابل توجه قیمت کالا‌های اساسی در این کشور منجر شد و آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که در ماه گذشته میلادی نرخ تورم در آرژانتین به ۲۵۴ درصد رسید که بالاترین میزان در ۳۰ سال گذشته به شمار می‌رود.

 

منبع: مهر

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر