01 اسفند 1402 - 19:10
دبیر اجرایی نهضت احیای واحد‌های اقتصادی کشور اعلام کرد:

تشکیل زیست‌بوم احیای واحد‌های اقتصادی در دولت سیزدهم

تشکیل زیست‌بوم احیای واحد‌های اقتصادی در دولت سیزدهم
احیاگری، علمی است که در حوزه ریاست جمهوری ایجاد شده و واحد اقتصادی نیست که نتوانیم از طریق احیاگر‌های خودمان آن را احیا کنیم.
کد خبر : ۱۶۰۶۴۲

به گزارش ایبنا، «علی کریم پور» دبیر اجرایی نهضت احیای واحد‌های اقتصادی کشور ظهر امروز (سه‌شنبه یکم اسفند ماه) با حضور در غرفه ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار داشت: اکنون می‌توانیم ادعا کنیم که متخصص تشکیل زیست‌بوم احیا در حوزه‌های مختلف هستیم و اگر در حوزه‌های دیگر بخواهند زیست‌بوم احیا تشکیل دهند می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم.

وی افزود: احیاگری علمی است که در حوزه ریاست جمهوری ایجاد شده و به جرات می‌توانم بگویم نمی‌توانید واحدی را پیدا کنید که نتوانیم از طریق احیاگر‌های خودمان آن را احیا کنیم.

دبیر اجرایی نهضت احیای واحد‌های اقتصادی کشور بیان کرد: اوایل تشکیل این زیست‌بوم جرات اینکه با این صراحت موضوع را بیان کنیم، نداشتیم؛ اما اکنون این اتفاق رخ داده و واحد‌های تولیدی هر مشکلی که در حوزه مالیات، ورشکستگی، برندینگ و اقتصادی دارند را می‌توانیم مرتفع کنیم.

کریم‌پور گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور این است که دولت و شرکت‌های دولتی به هیچ عنوان نباید رقیب بخش خصوصی باشند و آن‌ها هستند که باید بحث احیا را انجام دهند. اکنون ۳ هزار و ۲۰۰ احیاگر شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۷۵۰ نفر آموزش‌های لازم را دیده‌اند و دوره بعدی آموزش احیاگری که دوره سوم آن به حساب می‌آیند را در اسفند برگزار خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: بحث‌هایی مانند حقوقی، بانکی و تامین مالی جز موارد مهم در احیاگری است. برای این کار فرمول داریم به طور مثال شعار ما این است که برای مواد اولیه به هیچ عنوان تسهیلات ندهید به جای آن از اوراق گام و خط اعتباری استفاده کنید. در دولت سیزدهم ۹ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری در حوزه پتروشیمی از بورس کالا و انرژی اتفاق افتاد و پیش از این بزرگ‌ترین عددی که وجود داشت ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

دبیر اجرایی نهضت احیای واحد‌های اقتصادی کشور تصریح کرد: در حوزه پتروشیمی هیچ مشکلی نداریم و این فرمول را در بخش‌هایی مانند فولاد، آلومینیوم، مس و زنجیره‌های مربوط به آن نیز اجرایی خواهیم کرد.

کریم‌پور گفت: بحث دیگری که واحد‌های اقتصادی کشور درگیر آن هستند، مربوط به بحث‌های مدیریتی است.

وی تاکید کرد: گاهی اوقات وقتی واحدی برای احیا به ما مراجعه می‌کند و می‌گوییم که نمی‌تواند این واحد را احیا کند، چرا که نیاز به مدیر و فرد متخصص دارد که اکنون این فرد متخصص را در زیست‌بوم احیا در دسترس داریم، البته بستری ایجاد کرده‌ایم تا افرادی که نیاز با احیاگر دارند از طریق آن بتوانند یکدیگر را پیدا کرده و کارشان را شروع کنند.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر