رئیس بانک رژیم صهیونیستی به سختی جنگ غزه بر اقتصاد اعتراف کرد

رئیس بانک رژیم صهیونیستی به سختی جنگ غزه بر اقتصاد اعتراف کرد
امیر یارون از مقامات خواست تا برای تقویت اعتماد بازار‌ها و رتبه بندی شرکت‌ها در اقتصاد رژیم صهیونیستی تلاش کنند.
کد خبر : ۱۶۰۸۱۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی پس از کاهش یک چهارم درصدی نرخ بهره در ژانویه گذشته، نرخ بهره را بدون تغییر گذاشت.

بر اساس گزارش روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، این به دلیل عدم اطمینان در مورد مدت زمان مورد انتظار جنگ در نوار غزه است که سرعت کاهش نرخ بهره را در سال جاری به تدریج حفظ خواهد کرد.

بانک مرکزی با نگه داشتن نرخ بهره در ۴.۵ درصد اذعان می‌کند که جنگ «پیامد‌های اقتصادی قابل توجهی» برای فعالیت واقعی و بازار‌های مالی داشته است.

امیر یارون، رئیس بانک اسرائیل، طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ۴ ماه سختی برای اسرائیل گذشته است... جنگ علاوه بر مسائل امنیتی، پیامد‌های اقتصادی قابل توجهی نیز به همراه دارد. این امر بر فعالیت‌های اقتصادی به طور کلی و بازار‌های مالی تأثیر می‌گذارد و عدم اطمینان همچنان بالاست.

وی افزود: اگرچه ابهام زیادی در مورد شدت جنگ و مدت زمان مورد انتظار آن وجود دارد، اما اقتصاد اسرائیل "معمولاً پس از درگیری‌های نظامی بهبود می‌یابد و به سرعت به شکوفایی باز می‌گردد. "


وی گفت: یکی از عواملی که منجر به حفظ نرخ بهره شد، افزایش هزینه‌های بودجه برای تامین مالی جنگ بود که "مخاطره‌ای برای تداوم تعدیل تورم است. "

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: اسرائیل بانک تورم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر