تهدید واشنگتن به تحریم یک شرکت صهیونیستی

تهدید واشنگتن به تحریم یک شرکت صهیونیستی
"فینکلشتاین متالز" تامین کننده اصلی سیستم گنبد آهنین ممکن است از سوی آمریکا تحریم شود.
کد خبر : ۱۶۰۸۵۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، روزنامه عبری «معاریف» دیروز چهارشنبه اعلام کرد که دولت آمریکا تحقیقاتی را درباره فعالیت یک شرکت صهیونیستی در زمینه ساخت قطعات تعیین شده برای سامانه «گنبد آهنین» آغاز کرده است و ممکن است منجر به اعمال تحریم‌ها علیه آن شود.

این به این دلیل است که کمک‌های مالی دریافت شده توسط شرکت صهیونیستی فوق الذکر به منزله حمایت دولتی است که مطابق با قوانین آمریکا ممنوع است.

این روزنامه توضیح داد که این تحقیقات شرکت "فینکلشتاین متالز" مستقر در منطقه صنعتی در شمال شهر افولا را مورد هدف قرار می‌دهد که تامین کننده اصلی ساخت سیستم "گنبد آهنین" است که توسط "رافائل سیستمز" برای تولید صنایع دفاع پیشرفته می‌شود.

این روزنامه گزارش داد که دولت آمریکا روند قانونی بی سابقه‌ای را با هدف تحقیق درباره شرکت به دلیل دریافت کمک‌های آمریکایی آغاز کرده است، زیرا در یکی از مناطق توسعه در رژیم صهیونیستی قرار دارد که از نظر معافیت‌های گمرکی و پشتیبانی از عملیات تولیدی از مزایای زیادی برخوردار است که این امکان را به آن داده است تا محصولات خود را در داخل ایالات متحده عرضه کند، اما محصولات را با قیمت‌های متورم عرضه می‌کند. ”

این روزنامه خاطرنشان کرد که این شرکت حدود ۳ درصد از سهم بازار ایالات متحده را در اختیار دارد، اما این سهم حدود ۷۵ درصد از حجم فروش آن را تشکیل می‌دهد که در تضاد با قرارداد تجاری امضا شده بین دو کشور در دهه‌ها پیش است.

منابع اسرائیلی به جروزالم پست گفتند که تصمیم آمریکا در مورد تحقیقات و تحریم‌ها علیه این شرکت نامشخص است.

این روزنامه اشاره کرد که مقامات آمریکایی تحریم‌ها و عوارض گمرکی را بر این شرکت اعمال کردند که به معنای تأثیرگذاری بر توانایی آن برای فعالیت منظم است.


"فینکلشتاین متالز" یکی از شرکت‌های حیاتی در سیستم صنعتی رژیم صهیونیستی است و تنها شرکتی در رژیم صهیونیستی است که مس و آلیاژ‌های برنز تولید می‌کند و شرکت‌های اسرائیلی فعال در صنایع دفاعی به آن وابسته هستند.

این شرکت تامین کننده انحصاری میله‌های فلزی سیستم‌های صنایع دفاع پیشرفته رافائل است که از آن‌ها در ساخت موشک‌های سیستم گنبد آهنین استفاده می‌کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر