11 اسفند 1402 - 15:05

پیش بینی کاهش قیمت سکه در هفته آینده/ حباب سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت

پیش بینی کاهش قیمت سکه در هفته آینده  حباب سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت
کارشناس بازار طلا گفت: اقدام اخیر بانک مرکزی در صدور اطلاعیه عرضه سکه باعث شد، حباب سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش یابد.
کد خبر : ۱۶۰۸۹۱

به گزارش ایبنا؛ محمد کشتی آرای؛ کارشناس بازار طلا درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته افزود: هفته گذشته شاهد روند صعودی قیمت طلا در بازار‌های جهانی بودیم و بهای انس جهانی طلا با ۸ دلار افزایش به ۲ هزار و ۵۳ دلار رسید.

 

به گفته وی، افزایش قیمت انس جهانی طلا در افزایش قیمت طلا و سکه تاثیر بسزایی دارد؛ ضمن اینکه نوسانات نرخ ارز نیز در این بازار تاثیر داشته است.

 

فعال بازار طلا اظهارداشت: با توجه به روز‌های پایانی سال، داد و ستد‌ها همچنین کنترل و مدیریت بانک مرکزی باعث شده است که این نوسانات به صورت کمی صورت گیرد تا بازار دچار شوک قیمتی نشود یا با قیمت‌های نامتناسب با شرایط اقتصادی روبرو نشویم.

 

وی تصریح کرد: این درحالیست که در اطلاعیه جدید بانک مرکزی از روز یکشنبه ۱۳ اسفند در سامانه اتاق عرضه طلا بانک مرکزی همه اشخاص حقیقی و حقوقی که مایل به خرید سکه هستند می‌توانند در این حراج شرکت کنند و سکه خریداری کنند.

 

کشتی آرای گفت: پیش از این اعلام شده بود که سکه‌های حراجی بدون تاریخ عرضه خواهد شد؛ اما در اطلاعیه جدید بانک مرکزی اعلام شده که سکه‌ها بدون تاریخ نیست و سکه‌های امامی ضرب سال ۱۳۸۶ خواهد بود، همین امر باعث شد که حباب سکه کنترل شود نه تنها افزایش حباب سکه نداشته باشیم بلکه با کاهش حباب سکه روبرو شویم.

 

فعال بازار طلا افزود: بنابراین قیمت‌های اعلامی با توجه به دو شاخص افزایش قیمت جهانی و نوسان نرخ ارز است و ارتباطی به افزایش تقاضا یا نزدیکی به ایام پایانی سال ندارد.

 

وی اظهارداشت: در هفته دوم اسفندماه قیمت سکه طرح قدیم با ۵۰۰ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات دیروز ۳۲ میلیون تومان، قیمت سکه طرح جدید با ۵۵۰ هزارتومان افزایش هفتگی ۳۴ میلیون و ۵۰ هزارتومان، نیم سکه با ۲۰۰ هزارتومان افزایش هفتگی ۱۹ میلیون تومان، و ربع سکه با ۲۰۰ هزارتومان افزایش هفتگی به ۱۲ میلیون تومان و همچنین سکه‌های یک گرمی با ۱۵۰ هزارتومان افزایش هفتگی به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزارتومان رسید.

 

کشتی آرای تصریح کرد: قیمت هر مثقال طلای آب شده به طور متوسط به ۲۴۵ هزار تومان افزایش هفتگی رسید و در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۱۲ میلیون و ۶۶۵ هزارتومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۶ هزار تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات دیروز ۲ میلوین و ۹۲۴ هزار تومان شد.

 

به گفته وی، این هفته با اطلاعیه بانک مرکزی حباب سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش ۵ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان شد که باعث افت قیمت حباب سکه شد و از سیر صعودی قیمت‌ها جلوگیری کرد.

 

وی پیش بینی کرد: در چند روز آینده با واگذاری سکه‌های حراجی بانک مرکزی حباب سکه به طور مجدد با کاهش روبرو می‌شود.

 

فعال بازار طلا افزود: بانک مرکزی هیچ محدودیتی برای ثبت نام و فروش سکه ندارد بلکه برای مراکز استان‌ها نیز متقاضیان می‌توانند به بانک ملی مرکز استان‌های خود مراجعه کنند و سکه هایشان را به صورت فیزیکی در مراکز استان‌ها تحویل بگیرند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر