بورس‌ اروپا در بحران

بورس‌ اروپا در بحران
شکاف بین عملکرد سهام اروپایی و همتایان آمریکایی آن‌ها افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۶۰۹۸۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بورس‌های اروپا در حال تجربه یک بحران هستند، زیرا حجم معاملات در حال کاهش است و عرضه‌های اولیه نادر است.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز بریتانیا، برخی از بزرگترین شرکت‌های آن ترجیح می‌دهند سهام خود را در بازار‌های آمریکا فهرست کنند.

این فعالیت ضعیف، سیاست‌گذاران اروپایی را بر آن داشته است تا از طریق مشوق‌هایی که برای تقویت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های داخلی و تشویق شرکت‌ها به فهرست‌های داخلی طراحی شده‌اند، به احیای بازار‌های درگیر خود بپردازند.

اما بسیاری از موانع سیاسی، مالی و فرهنگی بر سر راه این جاه طلبی‌ها قرار دارد که سال‌ها ثابت شده است.


این روزنامه انگلیسی به نقل از ویلیام رایت، بنیانگذار مرکز تحقیقات بازار‌های مالی جدید، نوشت: «بازار‌های سرمایه تقریباً در همه وزارتخانه‌های دارایی در سراسر اروپا در دستور کار سیاسی قرار دارند... این یک مشکل سیاسی و فرهنگی بسیار دشوار است».

قبل از بحران مالی، عملکرد بازار‌های سهام عمده در ایالات متحده و اروپا از نزدیک از یکدیگر پیروی می‌کردند، اما از سال ۲۰۰۸ این شکاف به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

با شرکت‌های فناوری بزرگ در سیلیکون ولی، رشد مداوم بازار ایالات متحده پول بیشتری را از مدیران دارایی و صندوق‌های بازنشستگی در سراسر جهان جذب کرده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: بورس سهام اروپا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر