افت شدید گردشگری رژیم صهیونیستی

افت شدید گردشگری رژیم صهیونیستی
آمار‌های رژیم صهیونیستی از افت بیش از ۸۰ درصدی گردشگری در سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهد.
کد خبر : ۱۶۱۰۵۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، گردشگری ورودی به رژیم صهیونیستی در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ بدترین گردشگری از زمان انتفاضه الاقصی در آغاز هزاره کنونی است. داده‌های اداره آمار رژیم صهیونیستی نشان داد که این موضوع به پیامد‌های عملیات «طوفان الاقصی» نسبت داده شده است.

از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خسارات بخش گردشگری رژیم صهیونیستی ادامه یافته است، زیرا اکثر شرکت‌های گردشگری بین المللی سفر‌های خود را به این کشور لغو کرده اند.

شرکت اسرائیلی العال اکنون حدود ۸۰ درصد پرواز‌ها به رژیم صهیونیستی را انجام می‌دهد و بیشتر پرواز‌های سایر شرکت‌های بین المللی متوقف شده است.

ارقام اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ۱۸۰۰۰۰ نفر از اسرائیل در سه ماهه آخر سال گذشته بازدید کرده اند و این تعداد شامل مهاجران اسرائیلی می‌شود که نشان دهنده کاهش ۸۱.۵ درصدی سالانه در مقایسه با سال ۲۰۲۲ است که تعداد گردشگران در در سه ماهه پایانی آن به ۹۳۰۰۰۰ گردشگر رسید.

تعداد کل گردشگران - بر اساس ارقام منتشر شده توسط اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی - در کل سال گذشته به ۳ میلیون گردشگر رسید که این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۴.۵ میلیون نفر رسیده بود؛ و رژیم صهیونیستی انتظار داشت در سال ۲۰۲۳، ۵.۵ میلیون بازدید کننده داشته باشد.


به گفته وزارت گردشگری رژیم صهیونیستی، گردشگری حدود ۳ درصد از اقتصاد اسرائیل را تشکیل می‌دهد و به طور مستقیم حدود ۲۰۰۰۰۰ اسرائیلی را استخدام می‌کند.

ماه گذشته، یوسی فتال، مدیر اتاق سازمان‌دهندگان گردشگری داخلی در رژیم صهیونیستی، نسبت به ادامه تأثیر جنگ در نوار غزه بر گردشگری در این کشور هشدار داد.

او در آن زمان به روزنامه معاریف گفت که قبل از شروع درگیری در غزه، ۲۵۰ شرکت هواپیمایی در رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کردند، اما اکنون تنها ۴۵ شرکت در حال فعالیت هستند که منجر به انزوای مشابه با انزوای کره شمالی شده است.

وی افزود: این امر رژیم صهیونیستی را به یکی از منزوی‌ترین کشور‌های جهان تبدیل کرده است، زیرا تنها ۲۰ درصد پرواز‌ها توسط خطوط هوایی غیر از شرکت اسرائیلی العال انجام می‌شود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر