03 فروردين 1403 - 11:58
رئیس اتاق بازرگانی ایران و تاجیکستان در گفتگو با ایبنا:

بانک مرکزی با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی به نحو احسن اداره شد

بانک مرکزی با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی به نحو احسن اداره شد
رییس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان عملکرد رئیس کل بانک مرکزی طی یکسال گذشته را با وجود تحریم و شرایط سخت اقتصادی مثبت ارزیابی کرد.
کد خبر : ۱۶۱۱۷۵

محمدحسین روشنک؛ رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان درباره اجرای سیاست تثبیت توسط بانک مرکزی به خبرنگار ایبنا گفت: بانک مرکزی در اجرای سیاست تثبیت نمره مورد قبولی دریافت می‌کند به طوری که فرزین با اجرای این سیاست و موارد مشابه توانست نرخ رشد تورم را کاهشی کند.

 

روشنک با اشاره به این موضوع که بانک مرکزی توانست نرخ ارز را در دامنه‌ای مشخص و زیر نرخ تورم کنترل کند، تاکید کرد: نرخ ارز کمتر از نرخ تورم افزایش پیدا کرده که این یعنی بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز موفق عمل کرده البته نباید ارز به عنوان یک شاخص اقتصادی در کشور ما مطرح شود. 

 

وی افزود: فرزین اگر در شرایط اقتصادی مناسب‌تری رئیس کل بانک مرکزی می‎‌شد، عملکرد بهتری از خود نشان می‌داد؛ ولی هم‌اکنون نیز با وجود مشکلات اقتصادی عملکرد خوبی داشته به طوری که با دیپلماسی ارزی فعال توافق و مذاکراتی را رقم زده است.

 

روشنک با اشاره به این موضوع که رئیس کل بانک مرکزی عالم و مقتدر است، بیان کرد: اگر هر شخص دیگری جای فرزین بود نمی‌توانست به این موفقیت‌ها برسد. نمونه‌ای از اقدام خوب رئیس کل بانک مرکزی را می‌توانیم در انحلال موسسات ناتراز مشاهده کنیم البته همین اقدام خسارت‌هایی را برای اقتصاد به همراه دارد؛ ولی باید بدانیم فرزین برای اصلاح اشتباهات گذشته روسای قبلی مجبور به اصلاح موسسات ناتراز شد.

 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان تاکید کرد: عملکرد رئیس کل بانک مرکزی طی یکسال گذشته اعم از کنترل نرخ رشد نقدینگی، پایه پولی، دیپلماسی ارزی خوب بوده است، البته باید در موضوع تعهد ارزی بازنگری صورت بگیرد.

 

وی در پایان تاکید کرد: در شرایط تحریمی باید بدانیم که بسیاری از مسائل در دست رئیس کل بانک مرکزی قرار ندارد بلکه سایر ارگان‌ها نیز مسئول هستند، ولی با نظر به شرایط اقتصادی عملکرد رئیس کل بانک مرکزی به نحو احسن بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر