26 اسفند 1402 - 11:15
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

عملکرد موفق بانک مرکزی در تحقق شعار سال ۱۴۰۲/ آهنگ رشد تورم کنترل شد

عملکرد موفق بانک مرکزی در تحقق شعار سال ۱۴۰۲  آهنگ رشد تورم کنترل شد
کاهش رشد پایه پولی، جلوگیری از رشد نقدینگی و بهبود روابط بانکی ایران با بانک‌های مختلف جهانی در راستای کاهش نرخ تورم بوده است.
کد خبر : ۱۶۱۲۰۶

یحیی آل‌اسحاق؛ رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره موضوع شعار سال ۱۴۰۲ و تلاش‌های دولت و بانک مرکزی در راستای مهار تورم در یکسال گذشته ، اظهار کرد: اگر به صورت منصفانه در خصوص عملکرد بانک مرکزی در طی یکسال گذشته به‌ویژه در موضوع تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق شعار مهار تورم صحبت کنیم باید به این نکته مهم اشاره شود که با طرح‌ها وبرنامه‌های بانک مرکزی بخشی از آهنگ رشد تورم به خوبی کنترل شد.

 

وی در این باره تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع کنترل تورم با آهنگ رشد نرخ تورم متفاوت است؛ بخشی از فعالیت‌های بانک مرکزی در زمان مدیریت آقای فرزین ناظر بر جلوگیری از رشد نقدینگی کارساز بوده و نشان داده اگر در مسیر درست حرکت شود به تدریج امکان کاهش نرخ تورم نیز وجود دارد.

 

آل‌اسحاق گفت: کاهش رشد پایه پولی و رشد نقدینگی و بهبود روابط بانکی ایران حتی در شرایط تحریمی با بانک‌های مختلف جهان نشان داد عمده سیاست‌های بانک مرکزی در راستای کاهش نرخ تورم مفید بوده است.

 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در این باره یادآور شد: کاهش نرخ تورم به یک باره انجام نمی‌شود و در صورت تداوم سیاست‌های بانک مرکزی می‌توان به صورت علمی منتظر کاهش نرخ تورم در بلند مدت بود. از سوی دیگر در عین اینکه تلاش‌های بسیار خوبی در راستای مهار تورم شکل گرفته، همه حاکمیت برای تحقق این موضوع باید پای کار باشند نه فقط بانک مرکزی. 

نویسنده: میلاد شکری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر