22 اسفند 1402 - 16:30
نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایبنا مطرح کرد:

وضعیت مطلوب متغیر‌های اقتصادی کشور/ تورم و نقدینگی کنترل شده است

وضعیت مطلوب متغیر‌های اقتصادی کشور  تورم و نقدینگی کنترل شده است
جعفر قادری گفت: در سال جاری شاهد کاهش رشد نقدینگی و همچنین رشد پایه پولی در کشور بودیم که ادامه این روند اتفاق خوبی را رقم می‌زند.
کد خبر : ۱۶۱۲۱۰

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به وضعیت مطلوب متغیر‌های اقتصادی در کشور اظهار کرد: ما در سال جاری شاهد کاهش رشد نقدینگی و همچنین رشد پایه پولی در کشور بودیم؛ به نحوی که رشد پایه پولی با روند نزولی از ابتدای امسال، از ۴۵ درصد در فروردین ماه به ۳۱.۷ درصد در دی ماه امسال رسید.


قادری  اظهار کرد: در ابتدای سال جاری رشد نقدینگی نیز حدود ۳۳ درصد بود که در دی ماه این میزان به ۲۵.۲ درصد رسید و کاهش ۸ درصدی داشت. این در حالی است که هدفگذاری بانک مرکزی ۲۵ درصد بود که خوشبختانه محقق شد.

وی افزود: علاوه بر این تورم نقطه به نقطه هم از ۵۵ درصد در ابتدای امسال به ۳۵.۸ درصد در بهمن ماه کاهش یافته است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: علاوه بر این متغیر‌های مثبت اقتصادی، ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی نیز در سال جاری تامین شده و نیاز مردم در این حوزه نیز پاسخ داده شده است.

قادری افزود: این موارد در کنار شاخص‌های مثبت دیگر همچون رشد ناخالص تولید نسبت به سال‌های گذشته؛ نوید دهنده شرایط مطلوب اقتصادی در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر