هشدار آمریکا درباره تحریم بانک اتریشی

هشدار آمریکا درباره تحریم بانک اتریشی
وزارت خزانه داری آمریکا بانک چند ملیتی "رایفایزن" را به دلیل فعالیت در روسیه، تهدید به تحریم کرد.
کد خبر : ۱۶۱۲۱۵

به گزارش ایبنا از پورتال خبری "دیده‌بان اتحادیه اروپا" EUobserver اعلام کرد که وزارت خزانه داری آمریکا بانک چند ملیتی "رایفایزن" Raiffeisen (RBI) را که دفتر مرکزی آن در اتریش قرار دارد، به دلیل فعالیت در روسیه، تهدید به تحریم کرده است.

به گفته این نشریه، وزارت خزانه داری ایالات متحده هشدار داد که ادامه فعالیت این بانک در روسیه، خطر قطع شدن دسترسی آن به سیستم مالی آمریکا را در پی خواهد داشت.

به گزارش دیده‌بان اتحادیه اروپا، آنا موریس، یک مقام وزارت خزانه داری ایالات متحده، این موضوع را با دولت اتریش و مدیران بانک رایفایزن در میان گذاشته است.

سخنگوی بانک رایفایزن در گفتگو با این رسانه گفت: به عنوان یک اصل، ما به طور علنی در مورد مذاکرات با نمایندگان مقامات اظهار نظر نمی‌کنیم.

رایفایزن از سال ۱۹۹۶ در روسیه فعالیت می‌کند. "رایفایزن‌بانک" Raiffeisenbank که شرکت تابعه رایفایزن در روسیه است، از نظر اندازه دارایی در رتبه دهم در بین موسسات اعتباری روسیه قرار دارد.

رایفایزن که دومین موسسه اعتباری بزرگ اتریش محسوب می‌شود، در ماه‌های اخیر تحت فشار فزاینده‌ای از سوی مقامات و سرمایه‌گذاران غربی قرار داشته است.

طبق گزارش ها، بانک مرکزی اروپا (ECB) از این وام دهنده خواسته است تا از بازار روسیه خارج شود، در حالی که گروه آربی‌آی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دلیل نقض احتمالی تحریم‌های غرب با بازرسی‌هایی مواجه شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر