23 اسفند 1402 - 11:08

دستگیری بیش از ۱۲۰۰ اخلالگر نظام اقتصادی در کشور

دستگیری بیش از ۱۲۰۰ اخلالگر نظام اقتصادی در کشور
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در حوزه اخلال در بازار طلا و ارز ۲۶ همت کشفیات داشتیم که هزار و ۲۳۸ متهم نیز دستگیر شدند.
کد خبر : ۱۶۱۲۵۸

به گزارش ایبنا، سردار حسین رحیمی در نشست خبری که صبح امروز در مقر پلیس امنیت اقتصادی فراجا برگزار شد، به تشریح گزارشی از اقدامات پلیس امنیت اقتصادی فراجا در طول ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: پلیس امنیت اقتصادی به عنوان یکی از پلیس‌های اثرگذار در سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی کامل تلاش کرد تا با دانه درشت‌های متخلف در حوزه اقتصادی برخورد کند. در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار ک پلیس امنیت اقتصادی با تشکیل قرارگاه انتظامی "امین" به استقبال نوروز رفته است و در تعطیلات این پلیس مانند دیگر پلیس‌های تخصصی فعال است و تعطیلی ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از معاونت‌های پلیس امنیت اقتصادی فراجا، معاونت مبارزه با جرائم اقتصادی است، گفت: این معاونت در سال گذشته ورود جدی به حوزه فرار مالیاتی داشت و در همین راستا نیز ۳۹۱ نفر به دلیل فرار مالیاتی دستگیر و بالغ بر چهار هزارمیلیارد تومان فرار مالیاتی به خزانه کشور برگردانده شد. این آمار از نظر دستگیری ۳۰ درصد و از نظر پرونده‌ها ۱۳ درصد و در مقایسه با ارزش ریالی ۹۶ درصد افزایش را در مقایسه با سال قبل نشان می‌دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: ۹۲۲ فقره پرونده نیز در حوزه احتکار تشکیل شده که شش هزار میلیارد تومان ارزش ریالی دارد. دراین خصوص ۹۵۹ نفر دستگیر شدند یعنی نسبت به سال گذشته ۱۳۷ درصد افزایش داشته است. ما در ایام نوروز و ماه رمضان هم بر این موضوع تمرکز ویژه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حوزه اخلال در نظام اقتصادی مانند بازار طلا و ارز نیز ۲۶ همت کشفیات داشته‌ایم که در همین راستا هزار و ۲۳۸ متهم دستگیر شدند که تشکیل پرونده‌ها ۲۲ درصد افزایش داشته است.

رحیمی با اشاره به مساله زمین خواری گفت: هزار و ۵۷۱ فقره پرونده در این زمینه تشکیل که ۳ هزار و ۵۴۸ هکتار زمین به ارزش ۲۶ همت کشف و هزار و ۲۴۶ زمین خوار دستگیر شدند که ۱۰ درصد افزایش در تعداد تشکیل پرونده‌ها داشته‌ایم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به فعالیت‌های پلیس در زمینه جرم پولشویی گفت: تعداد ۹۷ فقره پرونده به ارزش ۵ همت پرونده در حوزه پولشویی تشکیل شده است که در این زمینه ۲۹۱ نفر دستگیر شده اند.

رحیمی به موضوع هوشمندسازی پلیس پرداخت و گفت: ۸ سامانه مهم و اثرگذار را به پلیس امنیت اقتصادی اضافه کردیم.

وی از راه‌اندازی معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال در این پلیس خبر داد و گفت: ۲۰ صفحه که در حوزه قاچاق لوازم خانگی فعال بودند شناسایی و مسدود شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز گفت: تعداد ۲۹۹ تارنمای متخلف شناسایی و ۱۲۵ صفحه مسدود و برای پنج صفحه تشکیل پرونده قضایی داده شده است.

وی افزود: خودرو‌های شوتی یک معضل جدی است که به صورت گروهی و بی رحمانه در محور‌های مواصلاتی حرکت می‌کنند و به دلیل رفتار‌های غلط ترافیکی آن‌ها در ۵۶۴ نفر جان خود را از دست دادند که همکاران پلیس، مردم عادی و برخی از همین دارندگان خودرو‌های شوتی جزو آن هستند.

وی با اشاره به عملکرد پلیس گمرک ادامه داد: بیش از ۱۶۰ هزار اسناد گمرکی را پلیس در ۱۱ ماهه سال گذشته بررسی کرده است و بیش از هزار پرونده ظن به قاچاق را کنترل کرده و ارزش کالا‌های کشف شده با رشد ۹۹۸ درصدی روبه رو بوده است و ۱۰۰ متهم مهم و دانه درشت دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرو: در حوزه تشکیل پرونده سکه افزایش ۲۲۳ درصدی و لوازم خانگی ۱۵۷ درصد، دخانی ۹۰ درصد، البسه قاچاق ۹۰ درصدی و کالا‌های ممنوعه ۷۰ درصدی را شاهد بودیم.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر