آینده نامشخص و بدبینانه شهروندان آمریکایی

آینده نامشخص و بدبینانه شهروندان آمریکایی
با وجود کاهش تورم و انتظار برای کاهش قریب الوقوع نرخ‌های بهره، شهروندان ایالات متحده رویکرد مثبتی و روشنی نسبت به چشم‌انداز اقتصادی ندارند.
کد خبر : ۱۶۱۳۵۱

به گزارش خبرنگار ایبنا و نقل از رویترز؛ نظرسنجی دانشگاه میشیگان در زمینه ارزیابی اعتماد به نفس مصرف‌کنندگان در ماه‌های آتی، حاکی از بدبینی آن‌ها در اواسط ماه مارس نسبت به ماه گذشته است. انتظارات منفی ارزیابی شده در نظرسنجی مذکور، بدبینانه‌تر از نتایج پرسشنامه وال‌استریت ژورنال از اقتصاددانان بوده است.

 

بدبینی در مورد وضعیت ماه‌های آتی همراه با ثبات انتظارات در مورد وضعیت کلی اقتصاد است.

 

جوآن هسو، مدیر نظرسنجی دانشگاه میشیگان، می‌گوید: سیگنال‌های محدودی برای قضاوت در مورد وضعیت آتی اقتصاد، بهبود یا وخامت آن، توسط مصرف‌کنندگان دریافت شده است.

 

عدم وضوح چشم‌انداز، همراه با بهبود نسبی شاخص‌های اقتصاد کلان است. اگرچه تورم ایالات متحده در ماه گذشته (فوریه) بیشتر از حد انتظار افزایش یافت و همچنان بالاتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو بود؛ اما انتظار کاهشی بودن روند تورم موجب تقویت انتظارات در مورد کاهش نرخ‌های سیاستی فدرال رزرو شده است.

 

هسو در ادامه اضافه می‌کند: بنظر می‌رسد مصرف‌کنندگان تمرکز خود را برای پیش‌بینی وضعیت اقتصادی پس از انتخابات آمریکا صرف کرده؛ اما اکثر شهروندان هنوز در مورد مسیر حرکت اقتصاد، مخصوصا در بلندمدت، به نتیجه محکمی دست نیافتند.

 

در نظرسنجی مذکور، انتظارت تورمی ماه مارس برای یک سال آینده همچنان در ۳ درصد ثابت بود و چشم‌انداز ۵ ساله تورم برای چهارمین ماه متوالی روی ۲.۹ درصد قرار گرفته است.

 

انتظار مصرف‌کنندگان ایالات متحده از تورم در یک سال و پنج سال آتی

آینده نامشخص و بدبینانه شهروندان آمریکایی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر