امارات با آلمان یک قرارداد گازی به مدت ۱۵ سال امضا کرد

امارات با آلمان یک قرارداد گازی به مدت ۱۵ سال امضا کرد
امارات با فروش گاز طبیعی مایع به آلمان برای مدت ۱۵ سال از سال ۲۰۲۸ موافقت کرد.
کد خبر : ۱۶۱۵۲۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، این در توافقی است که استفاده اروپا از سوخت‌های فسیلی را افزایش می‌دهد و از برنامه این کشور خاورمیانه برای تبدیل شدن به یک تامین کننده بزرگ حمایت می‌کند.


این دو شرکت در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که شرکت ملی نفت ابوظبی - ADNOC، قراردادی مقدماتی برای ارسال سالانه یک میلیون تن گاز طبیعی مایع به گروه انرژی دولتی آلمان امضا کرد.

آژانس آمریکایی بلومبرگ اعلام کرد که ADNOC سوخت را از تاسیسات صادرات گاز طبیعی مایع که قصد دارد در رویس نزدیک ابوظبی بسازد، تامین خواهد کرد.

این پروژه اولین تاسیسات صادراتی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است که با برق پاک کار می‌کند.

این پروژه پس از تکمیل، از دو خط مایع سازی گاز طبیعی تشکیل خواهد شد که هر یک ظرفیت تولید سالانه ۴.۸ میلیون تن و ظرفیت کل ۹.۶ میلیون تن در سال دارد.

امارات متحده عربی فعالانه به دنبال معاملاتی است که به آن اجازه می‌دهد صادرات سوخت خود را افزایش دهد. در همین حال، پس از اینکه روسیه عرضه گاز از طریق خطوط لوله را محدود کرد، آلمان واردات LNG خود را تسریع کرده و محموله‌های دریایی دریافت می‌کند.

بزرگترین اقتصاد اروپا اذعان کرد که گاز در میان مدت نقش کلیدی ایفا خواهد کرد، زیرا امیدوار است تا پایان این دهه زغال سنگ را حذف کند.

هدف این کشور در نهایت انتقال به اشکال پاک‌تر انرژی و تحریک ساخت زیرساخت‌های هیدروژنی است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: گاز آلمان امارات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر