27 ارديبهشت 1403 - 14:08
 کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبنا؛

 بازار سرمایه پتانسیل زیادی برای رشد دارد/ جبران عقب‌ماندگی بازارها در میان‌مدت

 بازار سرمایه پتانسیل زیادی برای رشد دارد  جبران عقب‌ماندگی بازارها در میان‌مدت
بازار سرمایه بازار جامانده است و اگر این بازار را با تورم یا با نرخ دلار بررسی کنیم، بازار سهام جاماندگی نسبی دارد.
کد خبر : ۱۶۱۵۴۲

به گزارش ایبنا، این روز‌ها مردم و سرمایه گذاران می‌پرسند که سرمایه‌های خود را به کدام بازار منتقل کنند تا بازده بیشتری را کسب کنند؟ در جواب این افراد باید گفت که بازار ارز در اوج التهاب و احتمال جنگ بین اسرائیل و ایران نرخ دلار تنها توانست تا کانال ۷۰ هزار تومان رشد کند، بنابراین نرخ دلار بیشتر از ۷۰ هزار تومان افزایش نخواهد یافت.


رشد طلا نیز وابسته به افزایش نرخ ارز و اونس جهانی است، در این شرایط قیمت طلا نیز رشدی مانند دلار را تجربه خواهد کرد.


کارشناسان عنوان می‌کنند که بازار مسکن با رکود مواجه شده و احتمال رشد قیمت مسکن بسیار کم است؛ بنابراین تنها بازاری که می‌ماند بازار سرمایه است، بازار سرمایه نسبت به بازار‌های موازی پتانسیل رشد بیشتری دارد، چون از یک طرف سود سازی شرکت‌های بورسی افزایش یافته و از طرف دیگر قیمت سهم‌ها نه تنها افزایش نیافته، بلکه کاهش نیز یافته است. با توجه به اهمیت این موضوع با یک کارشناس بازار‌های مالی به گفتگو نشسته ایم.

 

فرهنگ حسینی؛ کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبنا گفت: معمولاً روند بازار‌ها سیکلی است و اگر یک بازار نسبت به سایر بازار‌ها در چند فصل روند ضعیفی داشته باشد، در فصل آینده ممکن است که وضعیت بهتری پیدا کند و به بازده میانگین بازگردد؛ بنابراین بازدهی بازار‌ها در میان مدت به هم دیگر نزدیک می‌شوند.

حسینی افزود: بازار سرمایه، بازار جا مانده است و اگر این بازار را با تورم یا با نرخ دلار و یا سایر بازار‌ها بررسی کنیم، بازار سهام جاماندگی نسبی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: وضعیت P/E بازار سرمایه در کمینه چند سال اخیر قرار دارد، بنابراین بورس وضعیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد.

این تحلیلگر بازار‌های مالی عنوان کرد: بازار سهام حتی در بدترین سال‌های خود علاوه بر هج دلار (یعنی پوشش نوسانات دلار) توانسته است سالانه بازده نقدی حدود ۱۰ درصدی داشته باشد، زیرا شرکت‌های بورسی معمولاً تولیدی هستند و سود سالانه تقسیم می‌کنند، اما افرادی که دلار نگه می‌دارند، بازده عملیاتی به دست نمی‌آورند.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر