09 فروردين 1403 - 11:23

بحران عرضه کالا در ایالات متحده پس از فروپاشی پل بالتیمور

بحران عرضه کالا در ایالات متحده پس از فروپاشی پل بالتیمور
در کمتر از نیم دقیقه، پلی به طول تقریبی ۲.۲ کیلومتر در ایالات متحده پس از برخورد یک کشتی کانتینری با یکی از پایه‌های پل فرو ریخت.
کد خبر : ۱۶۱۷۰۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، بالتیمور یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری ایالت متحده آمریکا در شرق این کشور است.

بر اساس آنچه که توسط اداره حمل و نقل مریلند گزارش شده است، این پل که به نام محلی "فرانسیس اسکات کی" شناخته می‌شود، در شهر بالتیمور آمریکا پس از برخورد یک کشتی کانتینری بزرگ با آن فرو ریخت.

تحلیلگران صنعت بیمه آمریکا انتظار دارند که حادثه فروریختن پل میلیارد‌ها دلار برای شرکت‌های بیمه هزینه داشته باشد و خسارات ممکن است به ۴ میلیارد دلار برسد که این فاجعه را به یک رکورد خسارت در بیمه حمل و نقل تبدیل خواهد کرد.


پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل، دیروز چهارشنبه، در بیانیه مطبوعاتی خود، گفت که بالتیمور بزرگترین بندر برای جابجایی وسایل نقلیه در کشور از جمله خودرو‌ها و تجهیزات سنگین کشاورزی است.

از آنجایی که تردد کشتی‌ها در بندر بالتیمور تا اطلاع ثانوی از زمان حادثه متوقف شد، هشدار‌ها در مورد عوارض جانبی، به ویژه موارد مربوط به تامین کالا، زغال سنگ، خودرو‌ها و تجهیزات در ایالات متحده افزایش یافت.

وزارت حمل و نقل ایالات متحده تخمین می‌زند که روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار تجارت ورودی از طریق بندر انجام می‌شود که روزانه حدود ۲ میلیون دلار درآمد آن است.

تا امروز پنج‌شنبه، شرکت‌های کشتیرانی اقیانوس، سایر بنادر و صاحبان محموله همچنان در تلاش هستند تا کشتی‌هایی را که به این سمت می‌روند را به مقصد دیگری هدایت کنند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر