18 فروردين 1403 - 21:31

عملکرد مثبت دولت در حوزه کنترل تورم و نقدینگی/ جراحی اقتصادی اقدامی شجاعانه بود

عملکرد مثبت دولت در حوزه کنترل تورم و نقدینگی  جراحی اقتصادی اقدامی شجاعانه بود
دولت سیزدهم باوجود مشکلات به جا مانده از گذشته توانست بسیاری از مسائل به‌ویژه در حوزه اقتصادی را جراحی کند و این کار شجاعانه بود.
کد خبر : ۱۶۱۹۶۴

به گزاش ایبنا، سید مرتضی محمودی، درباره فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص عملکرد دولت اظهار کرد: در ارتباط با تلاش‌های دولت سیزدهم اگر بخواهیم یک قضاوت منصفانه داشته باشیم باید گفت که فعالیت و تلاش‌ها نسبت به گذشته مثبت است.

کار دولت در جراحی اقتصادی شجاعانه بوده است


وی افزود: باید توجه داشت که با مشکلاتی که از قبل به‌جا مانده، کار کردن برای دولت سیزدهم بسیار سخت است، اما این دولت تا امروز توانسته است حداقل به اصلاح روند‌ها به‌ویژه درمان برخی درد‌ها دست بزند و این کار دولت، شجاعانه بوده است.

مسئول سیاسی جبهه شریان بیان کرد: جراحی ارز ۴۲۰۰ تومانی، اصلاح ساختار‌های مالیاتی، ورود به موضوع بانک‌ها، ورود به مباحث گمرک و مباحث مختلف زیرساخت‌های اقتصادی کشور از جمله اقدامات دولت سیزدهم است که بارزترین و مهمترین نکته سخنان مقام معظم رهبری در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام همین مسائل است که البته تلاش دولت برای تحقق این امور بوده است.

حل مشکلات زیرساختی در حوزه اقتصاد و برنامه‌های موثر میان‌مدت و بلندمدت از جمله عملکرد دولت سیزدهم است

محمودی با بیان اینکه رهبر انقلاب عملکرد دولت و وضعیت کشور را در سال گذشته به دو بخش اتفاقات تلخ و شیرین تقسیم کردند، ادامه داد: رهبری از جمله مهمترین اتفاقات تلخ پارسال را وضعیت بد معیشتی مردم، گرانی‌ها و بی‌ثباتی‌های بازار برشمردند و بحث شیرین عملکردی دولت را حل مشکلات زیرساختی در حوزه اقتصاد و برنامه‌های موثری که در میان‌مدت و بلندمدت جواب بسیار مثبتی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهد داد، دانستند.

وی افزود: رهبر انقلاب بیان فرمودند که عملکرد دولت در رفع مشکلات اقتصادی بیشتر متوجه درمان چالش‌های اساسی اقتصاد و اصلاح ساختار‌هایی بوده که تا به امروز به صورت معیوب و مریض کار‌ها را جلو برده است.

عملکرد دولت در حوزه کنترل تورم و نقدینگی مثبت است

این کارشناس سیاسی، عملکرد دولت را در بحث کنترل تورم و نقدینگی مثبت خواند و اظهار کرد: آنچه که موجب نادیده گرفته شدن تلاش‌های دولت در مقایسه با دولت‌های قبل شده این است که نتیجه این زحمات در سفره مردم به طور مستقیم قابل لمس نیست که در این رابطه دولت باید راهکار‌های جدی داشته باشد تا خروجی عملکرد، برنامه‌ها و اصلاح ساختار‌ها به سرعت سر سفره مردم دیده شود تا آن‌ها از طعم شیرین معیشت، ارزانی، رفاه و رونق اقتصادی بهره‌مند شوند.

محمودی خاطرنشان کرد: دلیل دیگر به رسانه‌ها برمی‌گردد چراکه ضعف در انعکاس فعالیت‌ها و عملکرد دولت موجب شده که تفاوت‌ها با دولت‌های قبل به خوبی دیده نشود.

رسانه‌ها در تبیین عملکرد دولت سیزدهم ضعیف عمل می‌کنند

مسئول سیاسی جبهه شریان با اشاره به اینکه تا کنون در دولت سیزدهم در حوزه روایت‌ها موفق نبوده ایم، ادامه داد: در بخش‌های مختلف یا اخبار عملکرد قوی دولت سیزدهم را نمی‌بینیم و یا اطلاع رسانی بسیار ضعیف است حال آنکه دولت توان و ابزار رسانه‌ای خوبی در اختیار دارد و البته جریان انقلابی هم به عنوان پشتوانه اجتماعی دولت حضور دارد، اما در بُعد رسانه آنچه را که باید از دولت سیزدهم در جامعه، فضای مجازی و حتی صدا و سیما داشته باشیم بسیار ضعیف است.

محمودی خطاب به رسانه‌ها یادآور شد: اتفاقات مثبتی که در این دولت در حوزه بین‌الملل و گشایش‌های اقتصادی جهانی از جمله عضویت در پیمان‌های شانگهای، بریکس و بحث فروش نفت و خنثی‌سازی تحریم‌ها افتاده، کجا انعکاس پیدا می‌کند؟ شما رسانه‌ها محتوای تولید شده در سطح جامعه را چقدر در دسترس دارید که بتوانید نسبت به دولت قبل قیاس داشته باشید.

این کارشناس سیاسی نقش رسانه‌ها را در تبیین عملکرد دولت بسیار ضعیف خواند و بیان کرد: البته نه اینکه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی‌شود بلکه در اندازه‌ای که توقع می‌رود اطلاع‌رسانی صورت نمی‌گیرد.

مقصرین وضع موجود، زحمات دولت سیزدهم را زیر سوال می‌برند

محمودی تاکید کرد: شخص اول مقصرین وضع موجود که باید در جایگاه متهم و پاسخگویی به نظام، مردم و افکار عمومی بنشینند و مورد بازخواست قرار بگیرند در جایگاه طلبکار نشسته و علیه دولت و جریان اقتصادی و سیاسی کار کرده و زحمات دولت را زیر سوال می‌برند و طلبکارانه تحقیر و تخریب می‌کنند که بخشی از وضعیت ناشی از عملکرد ضعیف رسانه‌ای است.

وی با بیان اینکه من بیانات رهبر انقلاب که فرمودند دولت در وضع موجود مقصر نیست را ناشی از همین وضعیت می‌دانم، گفت: در حالی که دولت همه تلاش خود را انجام می‌دهد و بسیار زحمت می‌کشد، اما از آنجایی که ابزار‌های رسانه‌ای و آثار این عملکرد بر سر سفره مردم هنوز محقق نشده به افرادی که در جایگاه متهم هستند اجازه داده می‌شود که دولت را مقصر وضع موجود و حتی گذشته دولت‌های قبلی هم جلوه دهند.

مسئول سیاسی جبهه شریان ادامه داد: ما باید برای این موضوع فکر اساسی کنیم چراکه در فرمایشات رهبر انقلاب بار‌ها عنوان شده که دولت به مردم واقعیت‌ها را بیان کند و اخبار و گزارش‌ها را انعکاس بدهد و بگوید که چه کار‌هایی را انجام می‌دهد و چه کار‌هایی را نمی‌تواند انجام دهد اگر دولت سیزدهم بتواند در این مسیر موفق عمل کند برگ برنده او خواهد بود.

دولت سیزدهم را دولت امید و دولت تحقق وعده‌ها می‌دانیم

محمودی با بیان اینکه دولت سیزدهم را دولت امید و دولت تحقق وعده‌ها می‌دانیم، اظهار کرد: شاید خیلی‌ها فکر کنند دولت هنوز موفق نشده که نتیجه بسیاری از کار‌ها را با توجه به آنچه که رهبر انقلاب تاکید دارند در سفره مردم محقق کند که البته بخشی از این موضوع را باید ناشی از ساختار‌های بسیار معیوب در حوزه ارز و اقتصاد بیماری دانست.

وی تصریح کرد: بنابراین دولت کار سختی پیش رو دارد، اما به نظر من اگر ما به امیدبخشی در جامعه توجه ویژه داشته باشیم و مردم را با ابزار‌های مناسب رسانه‌ای نسبت به آینده امیدوار نگه داریم، جواب مثبتی در آینده خواهیم گرفت.

دولت سیزدهم بار سال‌ها مسیر اشتباه اقتصادی را به دوش می‌کشد

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: دولت سیزدهم بار سال‌ها مسیر اشتباه اقتصادی، روش‌های معیوب و اتفاقاتی که به عنوان معضل و یا غده چرکین در نظام اقتصادی شکل گرفته بود را می‌کشد.

محمودی خاطرنشان کرد: اگر دولت در مواجهه با قیمت دلار، بالا بردن ارزش پول ملی، کنترل نقدینگی در جامعه و مدیریت بانک‌ها بتواند وضعیتی را که در سه چهار ماه اخیر تثبیت و کنترل شده را حفظ کند، اتفاقات بزرگی در آینده نزدیک رخ می‌دهد و نتیجه عملکرد‌های ساختاری و اصلاح رویه‌های اقتصادی دولت به تعبیر مقام معظم رهبری در یک دوره میان مدت خیلی نزدیک جواب خواهد داد.

دولت آیت‌الله رئیسی دولت مبارزه با فساد است

وی با بیان اینکه در این دولت ایمان بسیار بالا و اعتقاد خیلی قوی است، اظهار کرد: انقلابی بودن این دولت برای همه روشن و مبرهن است و این دولت، دولت فساد نیست بلکه با فساد مبارزه می‌کند.

مسئول سیاسی جبهه شریان ادامه داد: این امتیازی است که باعث می‌شود در آینده نزدیک با توکل به خداوند و عزم راسخ و روحیه انقلابی و معتقد به انقلاب و نظام در این دولت و رئیس جمهور بسیاری از مشکلات حل شود.

دولت، مشارکت مردم در ساختار‌های اقتصادی را باور دارد

محمودی با بیان اینکه دولت به یکسری نسخه‌های آنی و فوری نیاز دارد و نباید به مسائل زیرساختی بسنده کند، گفت: دولت سیزدهم باید روی مشارکت مردم در اداره دولت و ساختار‌های مختلف اقتصاد کشور اطمینان و باور داشته باشد و به میدان بیاید و حتما دولت چنین عزمی را دارا است ولیکن در عمل هم باید این را نشان بدهد.

دولت سیزدهم در حوزه دانش‌بنیان‌ها سرآمد دولت‌های گذشته است

مسئول سیاسی جبهه شریان خاطرنشان کرد: در حوزه دانش‌بنیان‌ها این دولت سرآمد همه دولت‌های قبل است و در حمایت از نخبگان و میدان دادن به ایده‌ها و خلاقیت‌ها خوب عمل می‌کند و ما رشد بسیار خوبی را در این حوزه‌ها داریم، اما این مشارکت باید معنادارتر و واقعی‌تر شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر