22 فروردين 1403 - 12:00
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

تحقق جهش تولید با مشارکت سرمایه‌های خرد مردمی

تحقق جهش تولید با مشارکت سرمایه‌های خرد مردمی
هدایت سرمایه‌ها به بخش‌های مولد، تضمین کننده کاهش سوداگری و آرامش در بازار‌های مختلف مثل بازار ارز است.
کد خبر : ۱۶۲۰۱۶

حمیدرضا صالحی؛ عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره اهمیت حرکت به سمت پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد در راستای کاهش نوسانات و چالش‌هایی که بخش تولید را تحت الشعاع قرار می‌دهد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به جهش تولید کمک می‌کند پیش بینی پذیر بودن اقتصاد است و این موضوع زمانی محقق می‌شود که دامنه نوسانات سیاسی بر اقتصاد کاهش یابد و شاهد ثباتی در نرخ ارز باشیم؛ بنابراین امیدواریم با دامن نزدن به عواملی که نرخ ارز را بی ثبات می‌کند، راهی برای هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید باز شود.

 

وی در این باره یادآور شد: زمانی که عوامل مستقیم و غیر مستقیمی که منجر به نوسان در نرخ ارز می‌شوند شناسایی و کنترل شوند تا نرخ ارز قابل پیش بینی باشد فرصت برای رشد اقتصادی با جهش تولید و افزایش درآمد‌های ارزی ناشی از صادرات ایجاد می‌شود پ؛س دولت و بانک مرکزی و دارندگان سرمایه باید به این سمت حرکت کنند.

 

عضو اتاق بازرگانی معتقد است: در حوزه اقتصاد کلان دستوری عمل کردن مانع از رشد و جهش تولید و به تبع آن سد بزرگی در برابر رشد اقتصادی قرار می‌دهد لذا در سال جدید باید به سمت عدم دستوری عمل کردن در اقتصاد برویم و رویکرد‌هایی که مانع جهش فعالیت‌های مولد شده اند را کنار بگذاریم.

 

این فعال تجاری یادآور شد: بی تردید با رویکرد‌های سابق که موانع جدی پیش روی جهش تولید قرار می‌داد نباید در مسیر رشد تولید گام برداریم چرا که پاسخگو نیست، بلکه باید به سراغ تحقق شعار‌هایی برویم که ناظر بر اقتصاد درون زای برون نگر است.

 

وی در این باره تصریح کرد: هدایت سرمایه‌ها اعم از خرد یا کلان به بخش‌های مولد، تضمین کننده کاهش سوداگری و ایجاد آرامش در بازار‌های مختلف مثل بازار ارز و رونق‌بخش تولید است؛ در نتیجه اگر با این دیدگاه کار کنیم هم فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی درون‌زا را رقم زده ایم و هم با رشد صادرات، برون نگری نیز محقق شده است.

 

عضو اتاق بازرگانی خاطر نشان کرد: بی تردید اقتصاد درون زای برون نگر را می‌توان شاه بیت شعار‌های سال عنوان کرد، شعاری که اگر با مشارکت مردم در راستای جهش تولید همگام شود و همگان بدان اهتمام ورزند می‌تواند در بالا بردن تیراژ تولید و افزایش صادرات که به رشد اقتصادی و ارز آوری منتهی می‌شود؛ اقدامی موثر در راستای کمک به وضعیت اقتصادی کشور باشد.

نویسنده: میلاد شکری
برچسب ها: ارز تولید
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر