20 فروردين 1403 - 16:17

محصولات حامی رژیم صهیونیستی در اردن تحریم می شوند

محصولات حامی رژیم صهیونیستی در اردن تحریم می شوند
جنبش مبارزاتی اردن با گذشت زمان در حال افزایش است و دعوت به تحریم در خط مقدم این جنبش قرار دارد.
کد خبر : ۱۶۲۰۱۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، کمپین‌های تحریم، شرکت‌ها و محصولات خارجی را هدف قرار می‌دهند که در هر کجای اردن که باشند از اشغال رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

شهروندان اردنی، تحریم ها را سلاحی مؤثر وکاربردی می‌دانند و دامنه واکنش مردمی به‌طور پیوسته و بی‌سابقه در حال گسترش است و تقریباً در واکنش عملی به کشتار‌های مستمر علیه مردم فلسطین به‌ویژه در نوار غزه، برای ششمین ماه متوالی به سطح اجماع رسیده است..

تعدادی از صاحبان فروشگاه‌های بزرگ مایل هستند تابلو‌هایی با این مضمون: "مراقب باشید... از محصول محلی حمایت کنید" را در مکان‌های برجسته قرار دهند تا از اردنی‌ها بخواهند به کمپین‌های تحریم محصولات خارجی که از اشغال حمایت می‌کنند، پایبند باشند.

این امر در واکنش سریع به تشدید تحریم محصولات ایالات متحده آمریکا است، زیرا این کشور شریک و طرف کلیدی در حمایت از تجاوز به غزه است و به درجات مختلف در مورد کشور‌هایی مانند بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز صدق می‌کند.


عامر الشوبکی، اقتصاددان، معتقد است - با خوش بینی محتاطانه - که تحریم فعلی محصولات خارجی که از اشغالگری حمایت می‌کنند در حال حاضر مانند تحریم‌های دیگر نیست، زیرا مدت آن طولانی‌تر و تأثیر آن بیشتر است.

الشوبکی در بیان تمایز تحریم فعلی با موارد مشابه سابق افزود: این تحریم‌ها شعار «بایکوت در حمایت از مقاومت» را به همراه دارد.

وی در گفتگو با الجزیره نت گفت: شرکت‌های بزرگی که از اشغالگری حمایت می‌کنند یا به نوعی با آن مرتبط هستند، ضرر خود را اعلام کردند، مثلا شرکت آمریکایی مک‌دونالد و برخی شرکت های دیگر از عدم ارتباط خود با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر