23 فروردين 1403 - 10:28

ادامه اعتصاب کارکنان پست بانک آلمان در اعتراض به دستمزد

ادامه اعتصاب کارکنان پست بانک آلمان در اعتراض به دستمزد
اعتراضات چند ماهه بر سر دستمزدها در پست بانک آلمان در حالی تشدید شد که کارمندان خواهان افزایش ۱۵.۵ درصدی حقوق خود هستند.
کد خبر : ۱۶۲۰۷۹

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، اعتراضات چند ماهه و اختلافات بر سر دستمزد‌ها در پست بانک آلمان در حالی تشدید شد که کارمندان خواهان افزایش ۱۵.۵ درصدی حقوق خود هستند.

این در حالی است که قرار است دور چهارم مذاکرات نمایندگان کارگران و کارمندان پست بانک که شرکت تابعه دویچه بانک محسوب می‌شود، با مقامات آن هفته آینده میلادی برگزار شود.

بزرگ‌ترین وام‌دهنده آلمان تلاش می‌کند هزینه‌های خود را کاهش دهد و نقص‌های خدمات مشتری در پست بانک را مدیریت کند؛ نقص‌هایی که به اندازه‌ای شدید بوده است که ناظر این بانک قصد نظارت بر روند اصلاحات را دارد.

 

اتحادیه کارگری وردی که نماینده هزاران نفر از کارمندان این بانک در مذاکرات مربوط به دستمزد است، اعتصابات این هفته را تمدید کرده است تا روز پنجشنبه را نیز شامل شود که به گفته مقامات، بیستمین روز تعطیلی را به همراه خواهد داشت.

این اقدام صد‌ها شعبه پست بانک در سراسر آلمان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و جدیدترین اعتصابی است که قبل از شروع مجدد مذاکرات در ۱۶ آوریل برنامه ریزی شده است.

کوین ووس، یکی از مقامات وردی، به رویترز گفت: اعتصابات تأثیر گسترده‌ای در همه زمینه‌ها از جمله رسیدگی به درخواست‌های مشتریان دارد.

دویچه بانک از اظهار نظر در باره این اعتصابات خودداری کرد.

این اتحادیه کارگری تقاضای اولیه خود را برای افزایش ۱۵.۵ درصدی حقوق در دسامبر مطرح کرد، سطحی که به گفته آن، به دلیل سرعت تورم پس از توافق قبلی دستمزد در سال ۲۰۲۲ موجه است.

دویچه بانک در ماه فوریه این درخواست را رد کرد و باعث شد که مذاکره کنندگان این اتحادیه کارگری در بروشوری خطاب به کارکنان بانک بنویسند که "اولین قرار ما یک شکست بود".

پس از آن اعتصابات شکل گرفت و مدیریت دویچه بانک در ماه مارس با پیشنهاد افزایش ۶.۴ درصدی از ژوئن و پس از آن ۲ درصد دیگر در ژوئیه ۲۰۲۵ بازگشت.

یان دوشک، مذاکره کننده ارشد اتحادیه وردی و عضو هیئت نظارت دویچه در آن زمان در واکنش به این پیشنهاد گفت: ما هنوز تا رسیدن به توافق فاصله زیادی داریم.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر