25 فروردين 1403 - 18:49

به این دلایل، ثروتمندان در حال فرار از آمریکا هستند

به این دلایل، ثروتمندان در حال فرار از آمریکا هستند
یک شرکت حقوقی آمریکایی از افزایش تمایل آمریکایی‌های ثروتمند برای داشتن پاسپورت دوم به دلیل ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی خبر داد.
کد خبر : ۱۶۲۱۴۷

به گزارش ایبنا، در حالی که پاسپورت آمریکایی یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌ها است و به دارنده آن اجازه می‌دهد بدون ویزا به بیش از ۱۸۰ مقصد جهان سفر کند، اما این آزادی سفر تضمین نشده است، زیرا برخی از کشور‌ها از زمان شیوع کرونا محدودیت‌هایی برای ورود برخی از دارندگان گذرنامه آمریکایی اعمال کردند. یک شرکت حقوقی آمریکایی متخصص در زمینه مهاجرت می‌گوید که از زمان شیوع کرونا تمایل آمریکایی‌های ثروتمند به داشتن پاسپورت دوم خیلی بیشتر شد. این شرکت گفته است: مشتریانی داشتیم که هواپیما‌های شخصی داشتند، اما نمی‌توانستند در برخی کشور‌ها فرود بیایند و دیگرانی که خانه‌هایی برای تعطیلات داشتند که نمی‌توانستند به آنجا برگردند. از همین رو بسیاری از آمریکایی‌ها متوجه شدند که تکیه بر یک گزینه برای جابجایی و سفر که پاسپورت آمریکایی است، خطر یا محدودیتی را ایجاد می‌کند که با آن راحت نیستند. در گزارش شرکت پارتنز آورده است، اگرچه وضعیت اضطراری کرونا به پایان رسیده است، علاقه به گزینه‌های اقامت و شهروندی اضافی همچنان در حال افزایش است و تعداد بیشتری از آمریکایی‌های ثروتمند نسبت به هر ملیت دیگری همچنان در جستجوی پاسپورت دوم یا اقامت جایگزین در خارج هستند.


بر اساس این ارقام، تنها در سال ۲۰۲۳، تعداد درخواست‌های آمریکایی‌هایی که به دنبال ملیت دیگری بودند، نسبت به آنچه که شرکت چهار سال پیش دریافت کرده بود، ۵۰۴ درصد افزایش یافته است. این شرکت می‌گوید که بیشتر تقاضا از سوی خانواده‌های ثروتمندی بوده که مهاجرت سرمایه‌گذاری را در برابر عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی در پرتو چشم‌انداز بی‌ثبات در ایالات متحده برگزیده اند. شرکت پارتنر آورده است: بسیاری اشاره می‌کنند که انتخابات پیش رو احتمال خشونت مسلحانه از سوی هر دو طرف طیف سیاسی در ایالات متحده را افزایش می‌دهد و این امر ثروتمندان در آمریکا را نگران کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌های ثروتمند در سایه ناآرامی‌های سیاسی اجتماعی مورد انتظار در کشورشان به دنبال دریافت شهروندی در دیگر کشور‌ها هستند. بر اساس گزارش ثروت آمریکا در سال ۲۰۲۴ که توسط شرکت مشاوره مهاجرت سرمایه گذاری پارتنرز منتشر شده است، تعداد آمریکایی‌هایی که برای اقامت و شهروندی از طریق سرمایه گذاری درخواست می‌کنند اکنون از شهروندان هر کشور دیگری در جهان بیشتر است و در طول پنج سال گذشته، پرس و جو از ایالات متحده در مورد این برنامه‌ها ۵۰۰ ٪ افزایش یافته است.


تحلیلگران بر این باورند که سه دلیل اصلی وجود دارد که ثروتمندان آمریکایی را به جستجوی پاسپورتی غیر از پاسپورت آمریکایی سوق داده که عبارتند از: افزایش بی‌ثباتی سیاسی و اجتماعی که باعث شده اخذ تابعیت کشور دیگری به‌ویژه کشوری که بی‌طرف‌تر از نظر سیاسی در نظر گرفته می‌شود یک گزینه پشتیبان یا یک جایگزین ارزشمند است. عامل دوم سفر‌های کاری است که می‌تواند با استفاده از پاسپورت غیر آمریکایی در بسیاری از کشور‌هایی که تجار آمریکایی می‌توانند هدف گروگان گیری یا حملات تروریستی قرار گیرند از امنیت بیشتری برخوردار شوند علاوه بر این، نابرابری طبقاتی و افزایش فقر در آمریکا، جنایت و بی عدالتی اجتماعی در این کشور را افزایش داده است تا جایی که بیشتر ثروتمندان در محله‌های بسته در شهر‌های نیویورک شیکاگو و لس آنجلس زندگی می‌کنند که توسط محافظان نگهبانی می‌شوند. عامل سوم اینکه ثروتمندان آمریکا همچنین نگران قانون مالیاتی این کشور هستند که هزینه مالیات بر سود آن‌ها را در کشوری که حجم بدهی عمومی به بیش از ۳۲ تریلیون دلار افزایش یافته و کسری بودجه دائماً در حال افزایش است، افزایش می‌دهد.


پارتنرز در مورد کشور‌هایی که ثروتمندان آمریکایی بیشتر به آنجا پناه می‌برند، گفت: اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌های ثروتمند قصد ترک دائمی ایالات متحده را ندارند و قصد ندارند بیش از شش ماه را در کشور دیگری سپری کنند تا از پرداخت مالیات خودداری کنند، اما مقصد بیشتر آن‌ها کشور‌های اروپایی است و از همین رو به دنبال اخذ ویزای اقامت ۱۲ ماهه در این کشور‌ها هستند و اگر بخواهند برای مدت بیشتری در آنجا بمانند باید تابعیت آن کشور‌ها را دریافت کنند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر