07 ارديبهشت 1403 - 14:30
معاون اسبق وزارت کار در گفت‌وگو با ایبنا؛

راهکارهای جهش تولید چیست؟

راهکارهای جهش تولید چیست؟
برای تحقق رشد و جهش تولید باید به سمت تصویب و اجرای درست قوانین و مقرراتی برویم که بخش تولید را نسبت به سفته بازی مزیت دار کند.
کد خبر : ۱۶۲۴۵۰

علی‌اکبر لبافی؛ معاون اسبق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره مولفه‌های مورد نیاز تحقق شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) و مطالبه رهبر انقلاب برای افزایش رفاه عمومی جامعه با توسل به جهش تولید اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که زمینه ساز عبور از مشکلات اقتصادی است و زمینه‌ها را برای مشارکت بخش خصوصی و مردمی باز می‌کند کوچک سازی دولت‌هاست، چرا که دولت‌ها گران اداره می‌شوند.

 

وی در این باره خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر موضوع تحقق عدالت اجتماعی بسیار تاکید دارند و این امر محقق نمی‌شود جز با کوچک سازی دولت‌ها چراکه عدالت در حوزه کارفرمایی بزرگ کمتر اتفاق می‌افتد.

 

لبافی در این باره توضیح داد: برای تحقق رشد و جهش تولید باید به سمت تصویب و اجرای درست قوانین و مقرراتی برویم که بخش تولید را نسبت به سفته بازی دارای مزیت ویژه‌ای کند، درصورتی که این قوانین مصوب و البته به طور کامل و با نظارت درست اجرا شوند بی شک در امر جهش تولید موفق می‌شویم.

 

این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: در کشور ما دو حلقه مفقوده وجود دارد که امر جهش تولید را به تاخیر انداخته است. با اینکه رهبر معظم انقلاب هرسال راهبردی ناظر بر رشد و جهش تولید خطاب به دولت‌های مختلف اعلام کرده اند، اما به دلیل اینکه برنامه اجرایی اصولی برای این راهبرد‌ها تنظیم نشده در رشد تولید آنگونه که انتظار می‌رود موفق نبوده ایم.

 

وی توضیح داد: برنامه اجرایی یعنی تعیین مبدا تا مقصد؛ یعنی مشخص شود در این برنامه از کجا به کجا و از چه عددی به چه رقمی می‌رسیم. اگر چنین برنامه‌ای داشته باشیم و نظارت‌های عینی و عملی بر آن به صورت مداوم صورت بگیرد؛ قطعا چالش‌های پیش روی تحقق شعار سال یک به یک برداشته می‌شود.

 

لبافی معتقد است: در واقع فقدان برنامه اجرایی منسجم در حوزه راهبردی است که مانع تحقق رشد و جهش تولید شده ؛ لذا باید روی این موضوع کار شود به‌ویژه در حوزه وظایف نظارتی نمایندگان مجلس و نظارت سایر دستگاه‌های سایر ارگان‌ها مثل سازمان بازرسی کل کشور.

 

معاون اسبق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: اینک که یک ماه از آغاز سال گذشته است باید برای تحقق این موضوع و پاسخ دادن به رهبر معظم انقلاب و افکار عمومی در ماه‌های آینده و اواخر سال در موضوع چگونگی جهش تولید افدامات لازم شروع شود تا در پایان سال بنا بر مدت زمانی که درپیش رو داریم روی این موضوع کار‌های قابل توجهی صورت گرفته باشد.

نویسنده: میلاد شکری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر