04 ارديبهشت 1403 - 16:35

تجمع انگلیسی‌ها مقابل شعب بانک بارکلیز در اعتراض به حمایت از رژیم صهیونیستی

تجمع انگلیسی‌ها مقابل شعب بانک بارکلیز در اعتراض به حمایت از رژیم صهیونیستی
فعالان حامی فلسطین با تجمع مقابل بانک بارکلیز خواستار توقف تامین مالی این بانک از شرکت‌های اسلحه سازی رژیم صهیونیستی شدند.
کد خبر : ۱۶۲۵۲۵

به گزارش ایبنا: فعالان انگلیسی با تجمع مقابل بانک بارکلیز در شهر آکسفورد به حمایت مالی این بانک از شرکت‌های اسلحه سازی رژیم صهیونیستی اعتراض کردند. ده‌ها فعال حامی فلسطین در انگلیس با در دست داشتن پلاکارد‌هایی در حمایت از مردم فلسطین و غزه در مقابل بانک بارکلیز در شهر منجستر تجمع کردند و با سر دادن شعار‌هایی خواستار توقف تامین مالی شرکت‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی توسط این بانک و آزادی فلسطین شدند. به گزارش یونیوز، شرکت کنندگان در این تجمع سکوت جامعه جهانی در قبال تداوم گرسنگی و محاصره ملت فلسطین و کشتار آن‌ها را محکوم و تاکید کردند که حامیان مالی ارتش رژیم صهیونیستی شریک در کشتار‌های این رژیم هستند. شعب بانک بارکلیز در شهر‌های مختلف انگلیس از جمله لندن و منچستر نیز پیش از این صحنه برگزاری تجمع‌های ضد صهیونیستی بوده است. معترضان انگلیسی این بانک را متهم می‌کنند که میلیارد‌ها پوند در شرکت‌هایی که سلاح و فناوری نظامی به رژیم آپارتاید اسرائیل می‌فروشند، سرمایه‌گذاری کرده یا به آن‌ها وام می‌دهد. شمار زیادی از انگلیسی‌ها در اعتراض به حمایت بانک بارکلیز از رژیم صهیونیستی حساب‌های خود را در شعب این بانک بستند.


در شهر دورست، در جنوب غربی بریتانیا نیز فعالان انگلیسی با تجمع مقابل شعبه بانک بارکلیز آنجا را به تعطیلی کشاندند. در شهر اَبِردین سومین شهر بزرگ اسکاتلند تجمع کنندگان مقابل یک شعبه بانک بارکلیز مانع ورود کارمندان به این بانک شدند. آن‌ها با در دست داشتن پلاکارد‌ها و پرچم فلسطین و به دوش انداختن چفیه‌های فلسطینی خواستار توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر