08 ارديبهشت 1403 - 13:18

بندرسازی روسیه در کشور‌های آفریقایی

بندرسازی روسیه در کشور‌های آفریقایی
روسیه در حال تنظیم جریان کالا با کشور‌های آفریقایی و ساخت بنادر در الجزایر، مصر، تانزانیا و سنگال است.
کد خبر : ۱۶۲۶۲۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین. مدیر بخش همکاری‌های بین المللی در زمینه تجارت خارجی در وزارت صنعت و تجارت روسیه فاش کرد که مسکو به دنبال اجرای چندین پروژه در آفریقا از جمله ایجاد بنادر در کشور‌های آفریقایی برای ورود و تنظیم جریان محصولات روسیه است.


رومن چکوشوف مدیر بخش همکاری‌های بین المللی در زمینه تجارت خارجی وزارت صنعت و تجارت روسیه در حاشیه شرکت در نمایشگاه صنعتی در ازبکستان گفت: پروژه‌های متعددی در آفریقا وجود دارد که باید اجرا شود. در آینده نزدیک، یکی از آن‌ها ایجاد بنادر در کشور‌های آفریقایی برای ورود و تنظیم جریان محصولات روسیه است.

وی افزود: ایجاد چندین بندر در حال بررسی است. به عنوان مثال در سمت شرق (آفریقا) ایجاد یک بندر در تانزانیا در حال بررسی است. در سمت غربی سنگال، و در بخش شمالی، الجزایر و مصر به عنوان دو نقطه اصلی مورد بررسی قرار گرفته اند.

سال گذشته، گروه بزرگ کشتیرانی و حمل و نقل روسیه، "وسکو" از راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی کانتینری بین روسیه و مصر خبر داد. ویسکو انتظار داشت که مصر به دلیل موقعیت استراتژیک خود به مرکزی برای حمل و نقل به روسیه و از روسیه تبدیل شود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: روسیه مصر الجزایر
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر