08 ارديبهشت 1403 - 14:37
مدیرعامل بانک صادرات ایران؛

برات الكترونیك بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

برات الكترونیك بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است
تولیدکنندگان می‌توانند نیازهای خودشان را از طریق روش های تأمین مالی غیرنقدی از قبیل برات الکترونیک نیز فراهم کنند.
کد خبر : ۱۶۲۶۳۴

به گزارش ایبنا، محسن سیفی کفشگری؛ مدیرعامل بانک صادرات ایران در رابطه با برات الکترونیک اظهار کرد: خوشحالیم که امروز در بانک صادرات ایران موفق شدیم که نخستین بانکی باشیم که بسته اسناد تجاری را داریم و از آن‌ها می‌توانیم در زنجیره تأمین استفاده کنیم.

وی افزود: در سال‌هایی که تأمین مالی نقدی کمی اشباع شده و مجموعه حاکمیت پولی کشور با سیاست‌های انقباضی مواجه است، تولیدکنندگان می‌توانند از این ظرفیت شبکه بانکی استفاده کنند و بخشی از نیاز‌های خودشان را از طریق تأمین مالی غیرنقدی برآورده کنند که بخشی از آن مربوط به برات الکترونیک زنجیره تأمین مالی است.

سیفی عنوان کرد: ما امروز موفق شدیم برات الکترونیک را در کنار چک الکترونیک، سفته الکترونیک و سامانه توثیق قرار دهیم که به این معنی است که حلقه اسناد تجاری در بانک صادرات تکمیل شده است و ما تاکنون بیش ۴ میلیون فقره چک؛ بیش از ۹۰ هزار سفته الکترونیک صادر کرده‌ایم و با صدور اولین برات الکترونیکی، انشاءالله این مسیر تأمین مالی غیرنقدی تکمیل شود.

مدیرعامل بانک صادرات ایران توضیح داد: سررسید‌های برات الکترونیک حداقل یک ماه و حداکثر یک‌ساله است و شبکه تولید کشور می‌توانند با مراجعه به هریک از شعب ما، از نحوه استفاده از این ظرفیت اگاه شوند. قطعا در این زمینه بروشور‌های آموزشی را نیز در سطح شعب کشور توزیع می‌کنیم تا تولیدکنندگان و هرکسی که بخواهد در زنجیره تأمین مالی غیرنقدی از این ظرفیت استفاده کند، به ویژه کسب و کار‌های متوسط و حتی تولیدکنندگان بزرگ، بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر