10 ارديبهشت 1403 - 19:45

توقف فعالیت‌های یک میدان گازی کردستان عراق به دلیل هدف حملات پهبادی

توقف فعالیت‌های یک میدان گازی کردستان عراق به دلیل هدف حملات پهبادی
شرکت اماراتی "دانه گاز" پس از کشته شدن ۴ کارگر در میدان گازی "کرمور" در اقلیم کردستان عراق، کار خود را به حالت تعلیق درآورد.
کد خبر : ۱۶۲۷۲۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، شرکت اماراتی دانه گاز امروز دوشنبه از تعلیق فعالیت خود در میدان گازی کورمور در اقلیم کردستان عراق به دلیل بمب اندازی پهباد که منجر به کشته شدن ۴ کارگر شد، خبر داد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اگرچه آسیب‌های بسیار جزئی به تأسیسات وارد شد، اما برای ایمنی همه کارکنان و تأسیسات خود، تولید را موقتاً متوقف کرده و تغییرات رویه‌ای خاصی ایجاد کردیم».

وی افزود: بر اثر حمله پهباد به مکانی برای ذخیره مواد نفتی در میدان بین شهر‌های کرکوک و سلیمانیه، ۴ کارگر کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

این شرکت اعلام کرد که "با مقامات دولتی برای تقویت اقدامات امنیتی و دفاعی برای ازسرگیری تولید در تاسیسات کورمور همکاری می‌کند. "

میدان کورمور در سال‌های اخیر هدف حملات متعددی قرار گرفته است که هیچ حزبی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است، اما این اولین بار است که این حمله منجر به کشته شدن می‌شود.

پیشوا هورامانی، سخنگوی رسمی دولت اقلیم کردستان گفت که کشته شدگان "چهار کارگر یمنی" هستند. به نوبه خود، نیرو‌های امنیتی عراق تأیید کردند که کمیته تحقیقاتی در مورد این حمله تشکیل داده اند و متعهد شدند که عاملان "به مجازات خود می‌رسند. "

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر