11 ارديبهشت 1403 - 10:30
دبیرکل اوپک مطرح کرد؛

صنعت نفت ۷۰ میلیون شغل در جهان را پشتیبانی می‌کند

صنعت نفت ۷۰ میلیون شغل در جهان را پشتیبانی می‌کند
دبیرکل سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، بر اهمیت فراوان صنعت نفت و گاز در زمینه ایجاد شغل در سراسر جهان تاکید کرد.
کد خبر : ۱۶۲۷۴۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، هیثم الغیص؛ دبیرکل اوپک بر مزایای اقتصادی مهمی که در سطح اقتصاد‌های محلی و ملی ارائه می‌کند، از جمله فرصت‌های شغلی ممتازی که برای جوانان با مهارت بالا و همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای شرکت‌ها فراهم می‌کند، تاکید کرد.

وی در مقاله خود با عنوان «شغل مهم است»، با اشاره به اینکه صنعت نفت و گاز نقش مهمی در اشتغال در سطح جهانی دارد، گفت: این صنعت در مفهوم وسیع‌تر آن شامل چندین فعالیت و حوزه‌های مرتبط است که تمام زنجیره تأمین از جمله شرکت‌های تولیدی، حمل و نقل، هتل‌ها و فروشگاه‌ها را در برمی‌گیرد.

دبیرکل اوپک تاکید کرد: به طور کلی صنعت نفت به تنهایی حدود ۷۰ میلیون شغل در سراسر جهان را پشتیبانی می‌کند.

الغیص تصریح کرد: اهمیت این صنعت در برخی جوامع محلی که صنعت نفت کارفرمای اصلی آن و موتور اقتصادی آن کشور بوده و دارای دکل‌های حفاری، پالایشگاه‌های نفت و دانشگاه‌های نفت هستند، نمود کاملتر و بیشتری پیدا می کند.

وی با اشاره به مثالی دراین باره گفت: در تمام مناطق جهان شهر‌هایی مانند میدلند، تگزاس، آبردین، اسکاتلند، ظهران در عربستان سعودی، پورت هارکورت در نیجریه و الاحمدی در کویت وجود دارد که می‌توان آن‌ها را «شهر‌های نفتی» نامید.

دبیرکل اوپک همچنین در مقاله خود سخنان برخی طرف‌ها به ویژه آژانس بین المللی انرژی مبنی بر از بین رفتن میلیون‌ها شغل در صنعت نفت و گاز را تکذیب کرد.

الغیص اظهار کرد: نسل جوان به دلیل این تصور که صنعت نفت و گاز ممکن است فرصت‌های شغلی بلندمدت را نداشته باشد، از دنبال کردن مشاغل مرتبط با این صنعت صرف نظر می‌کنند و این به دلیل یک دیدگاه اشتباه است که می گوید نفت بخشی از آینده انرژی پایدار نیست.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: اوپک نفت کارگران
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر