15 ارديبهشت 1403 - 14:17

عراق و قزاقستان مازاد تولید نفت خود را جبران خواهند کرد

عراق و قزاقستان مازاد تولید نفت خود را جبران خواهند کرد
اوپک: عراق و قزاقستان تا پایان سال جاری مازاد تولید نفت خود را که به حدود یک میلیون بشکه در روز می‌رسد، به طور کامل جبران خواهند کرد.
کد خبر : ۱۶۲۸۵۷


به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) دیروز جمعه گزارش داد که «عراق و قزاقستان مازاد تولید نفت خود را که حدود یک میلیون بشکه در روز است تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل جبران خواهند کرد».

اوپک اعلام کرد که یک کارگاه آموزشی "سازنده" با قزاقستان، عراق و منابع ثانویه در مورد طرح‌هایی برای جبران مازاد تولید برگزار کرده است.

اوپک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرایند مبادله موفق با هدف اشتراک برنامه‌های جبرانی برای عراق و قزاقستان برای مقادیر تولید مازاد تعلیق شده برای ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۴ بود.»

مجموع این میزان برای عراق حدود ۶۰۲ هزار بشکه در روز و برای قزاقستان ۳۸۹ هزار بشکه در روز بوده است.

اوپک اعلام کرد که «برنامه‌های مشترک بین دو کشور به تفصیل نشان می‌دهد که کل مقادیر اضافی تا پایان سال جاری جبران خواهد شد».

وزارت انرژی قزاقستان ماه گذشته اعلام کرد که این کشور به توافق اوپک پلاس متعهد است و به تدریج مازاد تولید را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در طول سال جبران خواهد کرد.

این وزارت خاطرنشان کرد: در پی تصمیم پنجاه و سومین نشست کمیته مشترک نظارت وزیران، قزاقستان برنامه جبرانی مفصلی را تهیه کرد که بر اساس آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به تدریج مازاد تولید را جبران خواهد کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: نفت عراق قزاقستان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر