20 ارديبهشت 1403 - 12:59

تنش‌های ژئوپلیتیکی سود رستوران‌های آمریکایانا را ۵۲ درصد کاهش می‌دهد

تنش‌های ژئوپلیتیکی سود رستوران‌های آمریکایانا را ۵۲ درصد کاهش می‌دهد
سود خالص شرکت رستوران‌های آمریکایانا با ۵۲ درصد کاهش به صورت سالانه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۲۸ میلیون دلار رسید.
کد خبر : ۱۶۲۹۷۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، این موضوع در بیانیه‌ای از سوی شرکت پذیرفته شده در بورس ابوظبی و عربستان سعودی منتشر شد که در آن کاهش سود عمدتاً به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه است.

زیر چتر رستوران‌های آمریکایانا، رستوران‌ها فعال هستند، به ویژه KFC، Hardee's، Pizza Hut و Krispy Kreme که بیشتر آن‌ها برند‌هایی هستند که به دلیل جنگ اسرائیل علیه غزه در مناطق تحت پوشش این شرکت بایکوت شده اند.

این شرکت اعلام کرد که درآمد آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با ۱۶.۳ درصد کاهش به ۴۹۳.۵ میلیون دلار در مقایسه با درآمد سالانه ۵۸۹.۴ میلیون دلاری رسیده است.

این شرکت افزود: کاهش سود و درآمد به دلیل کاهش فروش در نتیجه شرایط ژئوپلیتیکی منطقه و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش هزینه‌های مصرفی و افزایش اجاره بها با افتتاح فروشگاه‌های جدید است.

رستوران آمریکایانا بزرگترین اپراتور رستوران در خاورمیانه، شمال آفریقا و منطقه قزاقستان از نظر تعداد رستوران در کشور‌هایی است که در آن فعالیت می‌کند؛ و برند‌های معروف بین المللی مانند KFC، Pizza Hut، Hardee's، Krispy Kreme، و TGI Fridays را اداره می‌کند و اخیراً Pete's Coffee را به همراه Wimpy و Chicken Tikka اضافه کرده است.

این شرکت در بورس اوراق بهادار ابوظبی و بورس اوراق بهادار عربستان (تداول) فهرست شده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر